سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

چگونه بدون سابقه کار در حوزه فناوری اطلاعات استخدام شویم؟

هرکسی که شروع به کار می‌کند یا قصد دارد حوزه‌ی کاری خود را تغییر دهد، با پارادوکس وحشتناک تجربه‌ی کاری روبرو می‌شود: «بدون سابقه کار نمی ‌‌توانید استخدام شوید، اما بدون شغل نمی‌توانید سابقه کار بدست آورید.»

در ادامه ۹ روش را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید بدون سابقه در بازار کار فناوری اطلاعات استخدام شوید و در مدت زمان بسیار معقول (جستجوی کار هرگز سریع نیست!) به هدف خود دست پیدا کنید.

مهارت‌های خود را افزایش دهید

در کلاس‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های مورد نیاز شرکت‌کنید و مدرک بگیرید. این دوره ها نه تنها به شما در کسب دانش برای کار کمک می کنند، بلکه فداکاری و تعهد شما را نیز نشان می دهند و به شما کمک می‌کنند که به آسانی بدون سابقه کار استخدام شوید.

پیدا‌‌کردن شغل بدون سابقه کاری، همواره دشوار به نظر می‌رسد و به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد اما آموزشگاه سماتک با ۲۰ سال سابقه کار در حوزه آموزش فناوری اطلاعات به شما کمک می کند که علاوه بر آموزش عملی و کاربردی در حوزه فناوری اطلاعات، بتوانید به گواهینامه‌های معتبر در این زمینه دست پیدا‌‌‌‌کنید.

با کارآموزی می‌توانید بدون سابقه کار استخدام شوید

روش دیگر برای به دست آوردن تجربه در حوزه فناوری اطلاعات این است که با پول کم یا بدون پول کار کنید. احتمالا کارآموزی بدون دریافت حقوق خیلی جالب به نظر نمی رسد و به انگیزه ی زیادی نیاز دارد. اما به خاطر داشته باشید که می تواند به شما کمک کند تا تجربه کسب کنید.

در حال حاضر سایت‌های کاریابی مانند: جاب ویژن، جابینجا و… پیشنهادهای کارآموزی در شرکت‌های معتبر را معرفی می‌کنند و شما می‌توانید در این شرکت ها بدون سابقه کار استخدام شوید.

همچنین شروع وبلاگ نویسی در زمینه فناوری اطلاعات کنید یا مشارکت در یک وبلاگ (سایت ویرگول و…)، ایده خوبی برای نشان دادن اشتیاق و استعداد شما است.

شبکه سازی، یک روش راه گشا برای این که بدون سابقه کار استخدام شوید

معرفی توسط دوستان و افرادی که از مهارت‌های شما شناخت دارند، یک راه مناسب برای به دست آوردن شغل و استخدام بدون سابقه کار است. برای انجام این کار، باید شبکه خود را بصورت آنلاین و آفلاین بسازید و گسترش دهید.

مطمئن شوید که مردم از توانایی های شما شناخت کافی دارند و در این صورت است که می‌توانید در زمینه فناوری اطلاعات استخدام شوید. برای سریع تر رسیدن به این هدف می‌توانید یک رزومه به روز شده و یک پروفایل فوق العاده جالب در لینکدین بسازید.

همچنین معلمان و دانشجویان راهی عالی برای شروع و گسترش شبکه شما هستند و شما می‌توانید با عضویت در شبکه‌های اجتماعی آموزشگاه سماتک با اساتید شناخته شده در حوزه فناوری اطلاعات و دانشجویان آن‌ها بیشتر آشنا شوید و حتی پاسخ سوال‌های خود را به سادگی پیدا کنید.

برای استخدام بدون سابقه کار، در زمینه ی کاری خود متخصص شوید

هرآنچه را که درباره ی صنعت و حوزه فناوری اطلاعات باید بدانید، بیاموزید. این اطلاعات نه تنها شما را برای آینده آماده می‌کند، بلکه هنگام ایجاد شبکه، مصاحبه شغلی و استخدام نیز به شما کمک می‌کند.

برای تبدیل شدن به یک متخصص در حوزه فناوری اطلاعات، در شبکه‌های اجتماعی تعامل داشته باشید، مقاله بخوانید و به صورت آنلاین و آفلاین عضو گروه‌های مختلف شوید. اطمینان حاصل کنید که برخی از نام‌های کلیدی در حوزه فناوری اطلاعات را به خوبی می‌شناسید.

داستان خوبی برای گفتن داشته باشید

اطمینان حاصل کنید که یک داستان جذاب برای شروع فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات دارید. این داستان نشان می‌دهد که شما فردی مناسب برای این حوزه هستید و می‌تواند به شما کمک کند که بدون سابقه کار استخدام شوید.

افراد در مصاحبه شغلی و یا محیط‌های دیگر از شما می‌پرسند: «چرا می‌خواهید وارد حوزه فناوری اطلاعات شوید، برای رسیدن به این هدف چه کاری انجام می‌دهید و چه چیزی برای ارائه دارید.»

بنابراین باید پاسخ‌های واضح و مختصری برای این سوال‌ها آماده کنید. اینجاست که شما با شور و شوق خود آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهید، همه مهارت‌ها و تجربیات مهم خود را بیان می‌کنید، با تحصیلات خود آن را تکمیل می‌کنید و در نتیجه آن ها را متقاعد می‌کنید که شما بهترین گزینه برای استخدام هستید.

برای استخدام شدن بدون سابقه کار یک رزومه ی عالی بسازید

همزمان با افزایش و بهبود مهارت‌های خود، یک رزومه تاثیر گذار آماده کنید. سعی کنید که بر استعدادها و مهارت‌های خود تمرکز کنید و به خوبی آن‌ها را بیان کنید.

رزومه ای بسازید که نشان دهد، با کمک شما کسب و کارها می‌توانند به آنچه که در آینده نیاز دارند، دست پیدا کنند و بدون سابقه کار هم می‌توانند شما را استخدام کنند.

اگر قصد دارید به کارفرمای خود اطمینان دهید که در حوزه فناوری اطلاعات بهترین هستید، در دوره‌های سماتک شرکت کنید. چون سماتک علاوه بر این که بهترین آموزش‌های حوزه فناوری اطلاعات را در اختیار شما می‌گذارد، در حقیقت یک نام شناخته شده در میان افراد موفق در این حوزه است.

هدف خود را به شکل معقول تعیین کنید

با وجود اینکه همیشه باید در مورد حرفه خود هدف بالایی داشته باشید، اما استفاده از عقل سلیم هنگام درخواست کار بسیار مهم است.

شما مبتدی هستید، بنابراین به دنبال موقعیت‌هایی باشید که اطمینان دارید، می توانید آن‌ها را انجام دهید و بدون سابقه کار نیز استخدام می‌شوید. به شکل واضح در رزومه خود مشخص کنید که می‌دانید مبتدی هستید اما به یادگیری علاقه زیادی دارید و سپس به میزان قابل توجهی اشتیاق اضافه کنید.

قدم گذاشتن در این راه به احتمال زیاد طاقت فرسا است اما اگر این کاری است که واقعاً می‌خواهید انجام دهید و باعث خوشحالی شما می شود، به دنبال آن باشید!

استخدام بدون سابقه کار و افزایش مهارت‌های نرم

مهارت‌های نرم و نحوه تعامل با افراد در محیط کار می‌تواند در موفقیت شما بسیار موثر باشد و کمک کند که بدون سابقه کار استخدام شوید. نمونه‌هایی از این مهارت‌های نرم عبارتند از: مهارت‌های بین فردی، مهارت‌های سازمانی، مهارت‌های رهبری و مهارت‌های ارتباطی.

بر توانایی خود در ایجاد انگیزه برای افراد، انجام چند وظیفه به صورت همزمان، نظارت یا صحبت در جمع تمرکز کنید. رزومه‌ای بسازید که شخصیت شما را به خوبی نشان دهد و مهارت‌های نرم شما را با شکوه بسیار زیاد به نمایش بگذارد.

اگر می توانید نشان دهید که چرا یک مهارت نرم یادگیری یک مهارت سخت را آسان تر می‌کند. با این روش عدم وجود بعضی از مهارت‌های سخت خود را خنثی می‌کنید و افراد را متقاعد می‌کنید که می توانند بدون سابقه کار شما را استخدام کنند.

یادگیری مهارت‌های فناوری اطلاعات

در دنیای امروز که به سرعت در حال تغییر است و هر روز و هر ساعت آن با آخرین تکنولوژی‌ها سپری می‌شود، هر فردی در هر شغلی که باشد نیاز اساسی و ضروری به یادگیری مهارت‌های بالای فناوری اطلاعات دارد و تسلط به این مهارت‌ها در استخدام افراد حتی بدون سابقه کار بسیار راه‌گشا است.

بهترین راه برای بیان مهارت‌های فناوری اطلاعات خود به کارفرمایان این است که نمونه هایی از مطالعات، فعالیت‌های فوق برنامه یا پروژه های خود را به نمایش بگذارید.

همچنین برای یادگیری عملی و کاربردی مهارت‌های فناوری اطلاعات از جمله: آموزش برنامه نویسی، آموزش شبکه، آموزش امنیت و ساختن انواع پروژه‌ها می‌توانید در دوره‌های مربوط به رشته ی مورد علاقه خود شرکت کنید و اخبار حوزه فناوری اطلاعات را دنبال کنید.

سخن آخر

در این مقاله به نکاتی اشاره کرده‌ایم که می تواند مسیر شما را در رسیدن به شغلی که به دنبال آن هستید، هموارکند اما به خاطر داشته باشد که برای موفقیت در مسیر شغلی خود و استخدام بدون سابقه کار باید صبور باشید و از پایین شروع کنید.

برای اینکه هرچه سریعتر به موقعیت شغلی خود در زمینه فناوری اطلاعات دست پیدا کنید ما در سماتک دوره‌های تخصص فناوری اطلاعات را برگزار می‌کنیم.

تمرکز ما در این دوره‌ها روی آموزش عملی است تا شما پس از پایان دوره و انجام تمرین‌های‌تان به یک شخص کاربلد در دنیای فناوری اطلاعات تبدیل شوید.

برای شرکت در دوره‌های سماتک و استفاده از تخفیف پاییزی از لینک زیرکمک بگیرید.

آموزش ببین و حرفه ای شو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا