سرور مجازی
فضای مجازی

درخواست غیرمعمول امارات نشست روز گذشته اوپک پلاس را بدون نتیجه گذاشت

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، متوقف شدن روند امضای قرارداد اوپک پلاس در آخرین لحظه توسط یکی از اعضای کلیدی باعث بروز اختلاف نظر شدید در این ائتلاف شد به طوری که اجلاس این گروه به تعویق افتاده و شک و تردیدهایی در مورد بسته شدن این قرارداد به وجود آمده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

اختلاف بین امارات و سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس در نهایت بدین معناست که این ائتلاف هیچ افزایش تولیدی نخواهد داشت. بدون بسته شدن قرارداد، مفاد قرارداد قبلی اجرایی خواهد شد یعنی سطح تولید تا آوریل 2022 بدون تغییر خواهد ماند. به این ترتیب بازار نفت بیش از پیش تحت فشار قرار گرفته و احتمال بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت وجود دارد.

توافق مقدماتی توسط امارات متوقف شد. این کشور اعلام کرد تا زمانی که مبنای کاهش تولید آن تنظیم شود و سهمیه تولید آن افزایش یابد این قرارداد را معلق نگه می‌دارد.

“پیشنهاد افزایش تدریجی تولید نفت اوپک پلاس در ادامه سال 2021کاهش 7.5 میلیون بشکه‌ای تولید نفت کشورهای عضو اوپک پلاس در ماه مه

طبق گفته تحلیلگران، درخواست تنظیم سهمیه تولید، 700 هزار بشکه در روز به تولید امارات اضافه می‌کند و سایر اعضای اوپک پلاس هم احتمالاً تقاضای مشابهی خواهند داشت.

کاهش تولید امارات از 2018 محاسبه می‌شود که حداکثر ظرفیت تولید آن را روزانه 3.2 میلیون بشکه در روز در نظر می‌گیرد. این رقم با توسعه پروژه‌های نفتی در امارات افزایش یافته و این کشور خواستار تغییر مبنای آن تا 3.6 میلیون بشکه در روز شده است.

امارات عقیده دارد این تغییر الزامی است چون طبق قرارداد فعلی، کاهش تولید این کشور بیشتر از سایر اعضاست و این بی‌عدالتی در صورت تمدید قرارداد تا پایان 2022 ادامه خواهد داشت.

در صورت موافقت با این درخواست امارات، ظرفیت جدید تولید این کشور صدها هزار بشکه نفت به بازار اضافه می‌کند و در عین حال امارات همچنان متعهد به قرارداد کاهش تولید باقی می‌ماند.

روسیه و عربستان، رهبران این ائتلاف، با عصبانیت درخواست امارات را رد کردند. گفتگوها در روز جمعه ادامه پیدا می‌کند تا زمان بیشتری برای مشورت در سطوح بالات دولت وجود داشته باشد.

بالا بردن مبنای تولید برای امارات اهمیت ویژه‌ای دارد و تا زمان محقق شدن این تغییر، قرارداد اوپک پلاس را متوقف نگه می‌دارد. از طرف دیگر عربستان به همین اندازه بر تمدید قرارداد تا پایان 2022 تاکید دارد و آن را برای ثبات بازار در سال آینده میلادی لازم می‌داند.

انتهای پیام/84

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا