سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

پایان استفاده ولوو از چرم طبیعی رسما اعلام شد

ولوو با رونمایی از کراس‌اوور برقی XC40 Recharge نشان داد که علاقه‌ای به استفاده از چرم طبیعی در محصولات خود ندارد. حالا این شرکت سوئدی اعلام کرده تمامی مدل‌های برقی آتی خود را بدون چرم راهی بازار می‌کند. این تصمیم بخاطر همخوانی با قوانین مربوط به حقوق حیوانات گرفته شده و ولوو قصد دارد مواد پایدار و قابل بازیافت را جایگزین چرم کند.

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، ولوو از سال ۲۰۳۰ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. این کمپانی همچنین در نظر دارد تا سال ۲۰۴۰ به یک «کسب و کار کاملا مدور» تبدیل شود. به عنوان بخشی از این استراتژی، ولوو بهره‌گیری ۲۵ درصدی از مواد بازیافتی و زیستی تا سال ۲۰۲۵ را هدفگذاری کرده؛ ضمن اینکه تامین‌کنندگان خود را ملزم کرده تا موعد مذکور صد در صد از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد ۱۴ درصد از گازهای گلخانه‌ای دنیا توسط بخش دامداری و فعالیت‌های مربوطه در این حوزه، تولید می‌شود. از این رو عدم بهره‌گیری از چرم طبیعی و کاهش وابستگی به این حوزه می‌تواند در کاهش گازهای گلخانه‌ای نقش مثبتی داشته باشد.

نوردیکو (Nordico) یکی از موادی است که ولوو جایگزین چرم طبیعی می‌کند. این ماده نوین در نسل جدید محصولات ولوو استفاده خواهد شد. به گفته ولوو نوردیکو از بطری‌های بازیافتی، مواد زیستی بدست آمده از جنگل‌های سوئد و فنلاند و همچنین چوب پنبه‌های بکار برده شده در صنعت نوشیدنی‌سازی ساخته می‌شود.

در کنار مسائل زیست‌محیطی، ولوو احترام به حقوق حیوانات را نیز جزو اولویت‌های خود قرار داده و توجه ویژه‌ای به آن دارد. از این رو، این کمپانی آپشن‌های مرتبط با پشم را فقط از شرکت‌هایی تامین خواهد کرد که بطور مسئولانه اقدام به تهیه این ماده می‌کنند. در عین حال، ولوو در تلاش است استفاده از مواد بجا مانده از صنعت دامپروری را که در فرایندهای ساخت مواد پلاستیکی، روانکارها و چسب‌ کاربرد دارند، کاهش دهد. سوئدی‌ها امیدوار هستند کاهش تقاضا برای مواد و محصولاتی که ریشه در حیوانات دارند، از صدمه بیشتر به آنها پیشگیری کند.

استیوارت تمپلار (Stuart Templar) مدیر بخش پایداری ولوو اعلام کرده یک خودروساز پیشگام بودن به معنای آنست که ما باید به غیر از CO2 به دیگر حوزه‌های مرتبط با مباحث پایداری نیز توجه داشته باشیم. وی افزوده تامین مسئولانه مواد مورد نیاز از منابع مطمئن و احترام به حقوق حیوانات نقشی مهم در این زمینه داشته و حذف چرم از مدل‌های الکتریکی یک گام حیاتی در این راستا به شمار می‌رود.

آقای تمپلار پذیرفته که تامین مواد مورد نیاز با در نظر گرفتن حقوق حیوانات امری چالش‌برانگیز است، ولی گفته این مسیری است که پیمودنش ارزشش را دارد.

ناگفته نماند بر اساس نتایج تحقیقی که اخیرا انجام شده، دو سوم مشتریان هنگام خرید محصولات لوکس، سیاست‌های محیط زیستی برندها را به عنوان یک عامل بسیار تعیین‌کننده در نظر می‌گیرند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که آگاهی مشتریان نسبت به مسائل محیط زیستی و حقوق حیوانات در حال افزایش بوده و در آینده دیگر شاهد استفاده از چرم و موادی از این دست در خودروها و حتی دیگر کالاها نخواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا