سرور مجازی
فضای مجازی

کشت دیم به جای آبی در مناطق مستعد جایگزین می شود/ تبدیل خرید تضمینی به جای قیمت تضمینی

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست صبحانه کاری با نمایندگان تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهار داشت: ایران با برخورداری از ظرفیت های کم نظیر منابع طبیعی و انسانی در حوزه کشاورزی باید در منطقه جنوب غرب آسیا دارای اقتدار غذایی باشد.

وی افزود: تشکل های بخش کشاورزی باید قدرتمند، یکپارچه و سراسری باشند و در سیاستگذاری و اجرای تصمیم گیری های بخش، مشارکت کنند، حمایت از تولیدکننده، حمایت از مصرف کننده است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: جایگزینی کشاورزی قراردادی به جای خرید تضمینی از محوری ترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است.

وی تصریح کرد: واگذاری اختیارات به استان ها به منظور کاهش بوروکراسی و رفع مشکلات بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

ساداتی نژاد گفت: سرمایه گذاری در صنعت کشاورزی باید افزایش یابد و اتاق بازرگانی می تواند در این زمینه سهیم باشد؛ با توجه به 15 کشور همسایه و حدود 600 میلیون نفر جمعیت آنها، دیپلماسی غذایی ایران با تحول در کشاورزی باید تقویت شود.

وی اظهار داشت: حوزه شیلات؛ ارزآور، اشتغالزا و در امنیت غذایی موثر است و باید از مرزهای آبی و سواحل برای افزایش تولید آبزیان استفاده شود.

ساداتی نژاد گفت: سهم آبزیان در سبد غذایی مردم باید افزایش یابد، توسعه کشاورزی دیم و بهره گیری از آب سبز به ویژه در مناطق مستعد غرب کشور از جمله برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سیاستگذاری و برنامه ریزی در حوزه کشاورزی باید در وزارت جهاد کشاورزی متمرکز باشد گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس، وزارت جهاد کشاورزی و تشکل های کشاورزی به عنوان نمایندگان کشاورزان، مثلث قدرت غذایی هستند.

وی با تایید و ابلاغ قانون تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، سازمان سرمایه گذاری و تجارت کشاورزی ایران تشکیل می شود اظهار داشت: در 14 ماده این قانون، رفع مشکلات قدیمی بخش کشاورزی از جمله سند اراضی کشاورزی، بیمه کشاورزی، سوخت کشاورزی و… پیش بینی شده است.

وی همچنین گفت:کشاورزی با همکاری فعالان بخش خصوصی می تواند "تجاری و اقتصادی" و "علمی و دانش بنیان" شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا