سرور مجازی
موبایل

آموزش: ۵ نکته برای افزایش عمر باتری آیفون

آموزش: ۵ نکته برای افزایش عمر باتری آیفون

اگر احساس می‌کنید که باتری آیفون شما خیلی سریع خالی می‌شود یا اینکه عمر باتری همیشه کمتر از 90 درصد است، ممکن است به این دلیل باشد که شما به درستی از دستگاه خود مراقبت نمی‌کنید، اما می‌توانید عمر باتری گوشی خود را بهبود ببخشید و سلامت آن را حفظ کنید.

به گزارش دیتاسنتر من، با چند ترفند ساده به شما کمک می‌کنیم عمر باتری را به حداکثر برسانید، پنج نکته‌ای که از باتری آیفون خود حداکثر استفاده را ببرید.

1- به روز نگه داشتن دستگاه آیفون با آخرین نسخه iOS بسیار مهم است. به‌روزرسانی‌ها نه تنها ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌کنند، بلکه اصلاحات مهمی را نیز انجام می‌دهند که اغلب بر عمر باتری تأثیر می‌گذارند. با به‌روزرسانی، می‌توانید عمر باتری و کارایی کلی دستگاه را بهبود بخشید.

2- گوشی را خنک نگه دارید. اپل آیفون را طوری طراحی کرده است که در محدوده دمایی ایده‌آل کار کند. به گفته این غول فناوری، آیفون‌ها در دمایی بین 16 تا 32 درجه سانتیگراد به خوبی کار می‌کنند و در دماهای شدید عملکرد خوبی ندارند. بنابراین، قرار دادن دستگاه شما در معرض دمای بالای 35 درجه سانتیگراد می‌تواند باعث آسیب دائمی به ظرفیت باتری شود.
این آسیب‌ باعث کاهش طول عمر آن و کاهش توانایی آن در نگهداری شارژ می‌شود. برعکس، استفاده از تلفن در محیط های بسیار سرد ممکن است به طور موقت عمر باتری را کاهش دهد، اما پس از تثبیت دما، عملکرد به حالت عادی برمی گردد. بنابراین، نگه داشتن آیفون در محدوده دمای ایده‌آل به حفظ سلامت باتری کمک می‌کند.

 

آموزش: ۵ نکته برای افزایش عمر باتری آیفون

3- در حین شارژ کردن، قاب گوشی را جدا کنید. شارژ کردن گوشی با قاب، ممکن است بر سلامت باتری تأثیر منفی بگذارد. اگر متوجه شدید که دستگاه شما هنگام شارژ داغ می‌شود، آن را از قاب خارج کنید. انجام این کار گرما را به طور موثرتری دفع می‌کند. این امر باعث حفظ سلامت و طول عمر باتری می‌شود.

4- زمانی که از گوشی آیفون برای مدت طولانی استفاده نمی‌کنید، مثلا در طول تعطیلات یا زمانی که از گوشی یدکی استفاده می‌کنید، گوشی را تا نیمه شارژ کنید، قبل از توقف شارژ، مطمئن شوید که باتری آن تقریباً 50 درصد شارژ شده است.
علاوه بر این، اگر قرار است که از آیفون خود را بیش از شش ماه استفاده نکنید، باتری را هر شش ماه تا 50 درصد شارژ کنید. نگهداری دستگاه با باتری کاملاً شارژ شده یا کاملاً تخلیه شده به عمر آن آسیب می‌رساند و منجر به تخلیه عمیق می‌شود. علاوه بر این، دستگاه را در محیط خشک و خنک با دمای کمتر از 32 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

 

آموزش: ۵ نکته برای افزایش عمر باتری آیفون

5- حالت کم مصرف را روشن کنید. اپل حالت کم مصرف را همراه با سیستم عامل iOS 9 معرفی کرد. این ویژگی با کاهش روشنایی صفحه، کاهش انیمیشن‌ها و غیرفعال کردن موقت به‌روزرسانی برنامه پس‌زمینه به صرفه‌جویی در مصرف باتری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.
هنگامی که شارژ باتری به 20 درصد برسد، می‌توان حالت کم مصرف را فعال کرد. از طرف دیگر، می‌توانید به صورت دستی حالت کم مصرف را از طریق تنظیمات باتری فعال کنید. توجه به این نکته مهم است که وقتی حالت کم مصرف فعال است، برخی از فرآیندهای پس‌زمینه، مانند اعلان ایمیل و همگام‌سازی iCloud، برای صرفه‌جویی در مصرف باتری غیرفعال می‌شوند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا