سرور مجازی
شبکه اجتماعی

فیس‌بوک دیتینگ با دستیار هوش مصنوعی کاربران را به نیمه‌ گمشده نزدیک‌تر می‌کند

فیس‌بوک دیتینگ با دستیار هوش مصنوعی کاربران را به نیمه‌ گمشده نزدیک‌تر می‌کند

شرکت متا (Meta) روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد یک دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی را به بخش دوست‌یابی فیس‌بوک (Facebook Dating) اضافه کند.

به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از تک کرانچ، این دستیار هوشمند به کاربران کمک خواهد کرد تا افرادی را پیدا کنند که بیشترین سازگاری را با علایق و ترجیحات آن‌ها دارند. برای نمونه، کاربر می‌تواند از این دستیار بخواهد «یک دوست اهل بروکلین در حوزه فناوری» را معرفی کند یا حتی از او درخواست کند که در بهبود و ویرایش پروفایل شخصی کمک کند.

همچنین متا از قابلیت جدیدی با عنوان «Meet Cute» رونمایی کرده است. این ویژگی به کاربران هر هفته یک «مسابقه غافلگیرکننده» ارائه می‌دهد که بر اساس الگوریتم‌های سیستم انتخاب می‌شود. به گفته متا، این قابلیت می‌تواند خستگی ناشی از روش‌های تکراری جست‌وجو و کشیدن انگشت (Swipe Fatigue) را کاهش دهد.

طبق آمار ارائه‌شده، تعداد کاربران فیس‌بوک دیتینگ در بازه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۰ درصد رشد داشته است و هر ماه صدها هزار نفر در این گروه سنی پروفایل جدید ایجاد می‌کنند. با این حال، این آمار در مقایسه با رقبایی نظیر «تیندر» (Tinder) با حدود ۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه و «هینج» (Hinge) با ۱۰ میلیون کاربر فعال روزانه همچنان پایین محسوب می‌شود.

 

فیس‌بوک دیتینگ با دستیار هوش مصنوعی کاربران را به نیمه‌ گمشده نزدیک‌تر می‌کند

افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به اپلیکیشن‌های دوست‌یابی به‌تدریج به یک استاندارد رایج تبدیل شده است. حتی پلتفرم‌های نوظهوری همچون «Sitch» نیز تلاش کرده‌اند با استفاده از این فناوری، تجربه‌ای متفاوت برای کاربران خود ایجاد کنند.

در همین راستا، گروه «مچ» (Match Group) ـ مالک اپلیکیشن‌هایی مانند تیندر، هینج و اوکی‌کیوپید ـ سال گذشته همکاری خود را با OpenAI آغاز کرد. این همکاری بخشی از سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ میلیون دلاری این شرکت در حوزه هوش مصنوعی است. اقدامی که در نوع خود ریسک بزرگی محسوب می‌شود؛ به‌ویژه آنکه گروه مچ طی پنج سال گذشته حدود ۶۸ درصد از ارزش سهام خود را از دست داده است.

نتیجه این سرمایه‌گذاری تاکنون به توسعه قابلیت‌هایی مانند ابزار انتخاب عکس مبتنی بر هوش مصنوعی در تیندر منجر شده است؛ قابلیتی که با اسکن دوربین، بهترین تصاویر پروفایل را پیشنهاد می‌دهد. همچنین، هینج ویژگی‌ای ارائه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد پاسخ‌های خود را به پرسش‌های پروفایل با کمک هوش مصنوعی ارتقا دهند.

اپلیکیشن بامبل نیز قابلیت‌های مشابهی را در دسترس قرار داده است. «ویتنی وُلف هِرد» (Whitney Wolfe Herd)، بنیان‌گذار بامبل، سال گذشته ایده‌ای را مطرح کرد که واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. او پیشنهاد داده بود که در آینده ممکن است کاربران «دربان‌های هوش مصنوعی» شخصی داشته باشند؛ دستیارانی که حتی می‌توانند با سایر دستیارهای هوش مصنوعی وارد تعامل شوند تا پیش از قرار واقعی، میزان سازگاری افراد را ارزیابی کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا