شبکهٔ ریلی 5G نوکیا: انقلابی در عملیات هوشمند قطارهای آلمان

شبکهٔ ریلی 5G نوکیا: انقلابی در عملیات هوشمند قطارهای آلمان
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از اینترستینگ انجینیرینگ، این سیستم پیشرفته که در مسیر آزمایشی دویچه بان در کوهستان اِرتسگِبیرگه آلمان مستقر شده، وعده بازیابی سریعتر و نگهداری هوشمندتر را میدهد.
گفته میشود این شبکه از رادیوهای Nokia AirScale و یک هسته 5G SA بهینهشده با قابلیت failover، self-healing و نظارت بلادرنگ برای دسترسی بالا بهره میبرد. این استقرار بر پایه آزمایشهای قبلی دویچه بان انجام شده و از تستهای FP2-MORANE-2 اروپا برای FRMCS پشتیبانی میکند که به راهآهنها در انتقال از GSM-R به FRMCS کمک مینماید.
راینر فاشینگر، رئیس پلتفرمهای مخابراتی در DB InfraGO، در این باره گفت: «دویچه بان میخواهد از مخابرات مدرن مبتنی بر 5G برای ارتقای زیرساخت ارتباطی راهآهن بهرهبرداری کند. همکاری با متخصصان فناوری مانند نوکیا برای به کارگیری آخرین نوآوریها در عملیات واقعی ما کلیدی است».
وی افزود: «این استقرار در مسیرهای آزمایشی بر پایه آزمایش موفق 5G پیش از FRMCS با نوکیا انجام شده و هدف آن استانداردسازی شبکه موبایل خصوصی ما به عنوان پایهای برای خلبانهای بیشتر و استقرار آینده است».
گفتنی است سیستم ارتباطی موبایل آینده راهآهن (FRMCS) جایگزین عصر 5G برای GSM-R است – شبکه موبایل اختصاصی که راهآهنها برای کنترل و عملیات قطار استفاده میکنند.
با بهرهگیری از FRMCS، پیامهای ایمنی اولویت بالایی دریافت میکنند، تأخیرها کاهش مییابد زیرا کنترلکنندهها مشکلات را به صورت بلادرنگ مشاهده میکنند و قطارها میتوانند بدون به خطر انداختن ایمنی نزدیکتر به هم حرکت کنند که ظرفیت بیشتری را امکانپذیر میسازد.
مجله خبری mydtc