سرور مجازی
شبکه اجتماعی

مردم کره جنوبی و ژاپن در سال ۲۰۲۴ یوتیوب را به نتفلیکس ترجیح دادند

مردم کره جنوبی و ژاپن در سال ۲۰۲۴ یوتیوب را به نتفلیکس ترجیح دادند

اخیرا گزارش شد که محتوای کره‌ای نتفلیکس پس از عناوین آمریکایی در رده دوم است، اما پژوهش جدید «دیجیتال-آی» نشان می‌دهد که مردم کره جنوبی یوتیوب را به پلتفرم‌هایی چون نتفلیکس و دیزنی+ ترجیح می‌دهند.

«ددلاین» گزارش می‌دهد که مردم کره جنوبی حدود ۲۱۰ دقیقه یا ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه در روز را در یوتیوب می‌گذرانند و پس از ژاپن با ۲۱۴ دقیقه در رده دوم بیشترین استفاده از این شبکه اجتماعی قرار دارند.

مشترکین کره‌ای نتفلیکس ۹۶ دقیقه در روز این پلتفرم استریم را تماشا می‌کنند در حالی که این شبکه سریال‌های کره‌ای زبان پربیننده‌ای مانند «بازی مرکب» (Squid Game) و «ملکه اشک‌ها» (Queen of Tears) را پخش کرده است.

بر اساس یافته‌های «دیجیتال-آی»، بیشترین اختلاف میان تماشای یوتیوب و نتفلیکس در ژاپن و کره دیده شده و در سایر کشورها مردم به یک میزان از این دو پلتفرم استفاده می‌کنند. در ایالات متحده آمریکا، مردم به صورت میانگین ۱۱۷ دقیقه نتفلیکس و ۹۷ دقیقه یوتیوب را تماشا می‌کنند در حالی که این آمار در بریتانیا به ترتیب به ۸۹ و ۹۵ دقیقه در روز می‌رسد. ایتالیا در این میان نقطه مقابل ژاپن و کره است و مردمش ۹۱ دقیقه را در نتفلیکس و ۵۴ دقیقه را در یوتیوب می‌گذرانند.

این پژوهش تلویحاً چالش پیش روی صنعت فیلمسازی را در عصر شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد. در گزارش «دیجیتال-آی» آمده است که تماشای طولانی-مدت ویدیو در یوتیوب نسبت به سه سال قبل ۵۳ درصد رشد داشته است.

نتفلیکس در سال ۲۰۲۴ با پخش زنده رقابت ورزشی «جیک پل» و «مایک تایسون» ۴۵۷ هزار مشترک جدید را جذب کرد در حالی که فصل دوم «بازی مرکب» ۴۱۰ هزار مشترک را به این پلتفرم آورد.

منبع: سایت سی‌نما

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا