سرور مجازی
موبایل

هر آنچه در مورد آیفون 16 می‌دانیم

هر آنچه در مورد آیفون 16 می‌دانیم

اپل  معمولاً سری جدید آیفون‌های خود را در اواسط سپتامبر عرضه می‌کند، به این معنی که دو ماه تا عرضه آیفون 16 فاصله داریم. 

به گزارش دیتاسنتر من، انتظار می‌رود خط تولید امسال به چهار مدل پایبند باشد: آیفون 16، 16 پلاس، 16 پرو و ​​16 پرو مکس، اگرچه تفاوت‌های زیادی در طراحی و ویژگی‌های جدید وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. 

در آستانه عرضه یکی از مهم‌ترین گوشی‌های سال، بزرگترین انتظارات از آیفون 16 آینده را خلاصه کرده‌ایم.

صفحه نمایش‌های بزرگتر
گفته می‌شود که آیفون 16 پرو و ​​پرو مکس دارای صفحه نمایش بزرگ‌تری خواهند بود و به ترتیب به 6.27 و 6.86 اینچ افزایش خواهند یافت.

 برای مقایسه، آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس به ترتیب به نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی مجهز هستند.

طراحی دوربین عمودی
مدل‌های اصلی آیفون 16 اپل به جای چینش دوربین مورب مانند آیفون 15، از چینش دوربین عمودی با سطح برجسته استفاده می‌کنند.

 برآمدگی دوربین جدید دارای دو حلقه مجزا برای دوربین است. انتظار می‌رود چیدمان عمودی دوربین امکان ضبط ویدیوی فضایی را فراهم کند که در حال حاضر به مدل‌های آیفون 15 پرو محدود شده است.

 

هر آنچه در مورد آیفون 16 می‌دانیم

تعویض باتری
بر طبق شایعه‌ها آیفون 16 پرو و ​​پرو مکس باتری‌های بزرگ تری خواهند داشت، اما آیفون 16 پلاس ممکن است ظرفیت باتری کمتری داشته باشد.

دکمه‌ها
همه مدل‌های آیفون 16 دارای یک «دکمه ضبط» جدید خواهند بود که به عکس یا ویدیو اختصاص داده شده است.

این دکمه ویژگی‌هایی مانند توانایی بزرگنمایی و کوچک نمایی با کشیدن انگشت به چپ و راست روی دکمه، فوکوس روی سوژه با فشار ملایم و فعال کردن ضبط با فشار قوی‌تر را اضافه می‌کند.

دکمه کپچر در سمت راست پایین آیفون 16 قرار خواهد گرفت.

لنز فوق عریض ارتقا یافته
به گزارش دیتاسنتر من، انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 16 پرو دارای لنز دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی باشند که اجازه می‌دهد نور بیشتری گرفته شود و در نتیجه عکس‌های بهتری در محیط های کم نور گرفته شود. 

دوربین سوپر تله فوتو
آیفون 16 پرو مکس می‌تواند اولین گوشی باشد که از دوربین اولترا تله فوتو برای افزایش چشمگیر زوم اپتیکال بهره می‌برد.

دوربین‌های سوپر تله اغلب برای عکاسی ورزشی و حیات وحش استفاده می‌شوند. اما پس زمینه‌هایی که ایجاد می‌کند آن را برای عکاسی پرتره نیز مفید می‌کند.

پشتیبانی از شبکه وای‌فای سریع‌تر
انتظار می‌رود که مدل‌های آیفون 16 پرو 2024 اپل از وای‌فای 7 برخوردار شوند که امکان انتقال همزمان داده‌ها در باندهای 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز را فراهم می‌کند.

این امر می‌تواند منجر به سرعت‌های Wi-Fi سریع‌تر، تأخیر کمتر، اتصال مطمئن‌تر و سرعت انتقال داده بیش از 40 گیگابیت بر ثانیه شود که 4 برابر بیشتر از وای‌فای 6E است.

 

هر آنچه در مورد آیفون 16 می‌دانیم

تراشه‌های جدید سری A18
با توجه به اینکه ویژگی‌های هوشمند اپل برای اولین بار در iOS 18 به یک تراشه پرقدرت برای تقویت ویژگی‌های هوش مصنوعی در دستگاه نیاز دارند، انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 16 به تراشه‌های A18 مجهز شوند، . 

دکمه اکشن
در حالی که مدل‌های آیفون 15 پرو دارای دکمه اکشن هستند، انتظار می‌رود این دکمه در مدل‌های استاندارد آیفون 16 نیز وجود داشته باشد.

دکمه اکشن که جایگزین سوئیچ سنتی قطع صدا می‌شود، می‌تواند چندین عملکرد مانند فعال کردن چراغ قوه، راه‌اندازی دوربین، اجرای میانبر، فعال یا غیرفعال کردن حالت فوکوس، استفاده از زیرنویس، روشن یا خاموش کردن حالت بی‌صدا و غیره را انجام دهد.

شارژ سریع 40 واتی 
آیفون 16، پرو و ​​پرو مکس از شارژ سریع سیمی 40 واتی و شارژ 20 واتی MagSafe با استفاده از آداپتور برق مناسب USB-C پشتیبانی می‌کنند.

 انتظار می‌رود افزایش شارژ باعث متعادل شدن و بهبود مشکل افزایش زمان شارژ ناشی از افزایش ظرفیت باتری شود.

فضای ذخیره‌سازی بیشتر
آیفون 16 پرو و ​​پرو مکس با دو برابر حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی مدل‌های آیفون 15 پرو و ​​با افزایش از 1 ترابایت به 2 ترابایت در دسترس خواهند بود.

همچنین شایعه شده است که مدل‌های آیفون 16 و 16 پلاس دارای 8 گیگابایت رم خواهند بود.

افزایش RAM باید عملکرد چند وظیفه‌ای را بهبود بخشد.

روکش تیتانیوم جلا داده شده
اپل از فرآیند تکمیل بهبود یافته برای قاب تیتانیومی در مدل‌های آیفون 16 پرو استفاده خواهد کرد.

به گزارش دیتاسنتر من، روند تولید بهبود یافته منجر به ظاهری براق می‌شود که به مواد فولاد ضدزنگ بسیار صیقلی که در دستگاه‌های قبلی آیفون پرو استفاده می‌شد نزدیک‌تر است.

با این حال، روکش تیتانیوم جدید نسبت به فولاد ضد زنگ کمتر مستعد خراش خواهد بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا