مبارزه سامسونگ و اپل برای حفظ جایگاه
مبارزه سامسونگ و اپل برای حفظ جایگاه
سامسونگ در سپتامبر سال گذشته جایگاه شماره یک را به اپل واگذار کرد، اما گلکسی ۲۴ که دارای طیف وسیعی از عملکردهای هوش مصنوعی است، از زمان عرضه در ژانویه با استقبال بی نظیری در بازار مواجه شده است. بر اساس دادههای تحقیقات بازار Counterpoint Research، سامسونگ در ماه فوریه ۱۹.۶۹ میلیون گوشی هوشمند فروخت و ۲۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد و اپل که ۱۷.۴۱ میلیون گوشی را با سهم ۱۸ درصدی به فروش رساند، در این رقابت شکست خورد.
تحلیلگران بازگشت سامسونگ به رتبه اول را به فروش قوی در بازارهای ایالات متحده و اروپا نسبت دادند. کیم روک هو، کارشناس و محقق سایت هانا سکیوریتیز گفت: «این که سامسونگ با دستیابی به سهم جهانی ۲۰ درصدی با پاسخ مثبت به سری گلکسی اس ۲۴ در ایالات متحده و اروپا، دوباره جایگاه اول را به دست آورد، دلگرم کننده است.»
سازنده سری گوشی های هوشمند گلکسی با ۳۴ درصد سهم، جایگاه نخست خود را در بازار اروپا حفظ کرد. علاوه بر این، سهم خود از بازار ایالات متحده که به طور سنتی تحت سلطه محصولات اپل است، افزایش قابل توجهی را تجربه کرد و از ۲۰ درصد در ژانویه به ۳۶ درصد افزایش یافت.
طبق گزارش شرکت تحقیقات بازار IDC، اپل در سال ۲۰۲۳ سهم ۲۰.۱ درصدی را به خود اختصاص داد و از سامسونگ پیشی گرفت که سهم آن از ۲۱.۷ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۹.۴ درصد کاهش یافت. برای تغییر وضعیت، سامسونگ گوشی هوشمند S۲۴ را در ژانویه عرضه کرد که دارای عملکردهای هوش مصنوعی و قابلیتهای دوربین پیشرفته است. داده ها نشان می دهد که تا پایان فوریه، این شرکت ۶.۵۳ میلیون دستگاه از دستگاه را در سراسر جهان فروخته است.
منبع: همشهری آنلاین
مجله خبری mydtc