سرور مجازی
zoomit

سایدبار جدید گوگل کروم دسترسی به صفحه نتایج جست‌وجو را ساده‌تر می‌کند

گوگل کروم، پراستفاده‌ترین مرورگر دسکتاپ دنیا، به سایدبار (نوار کناری) جدیدی مجهز شده است که به شما امکان می‌دهد بدون جابه‌جایی در بین صفحات، به چند نتیجه‌ی جست‌و‌جو دسترسی پیدا کنید. گوگل همچنین می‌گوید قابلیت پایش قیمت محصولات را که از چند ماه پیش برای نسخه‌های موبایلی دردسترس قرار داده بود، به نسخه‌ی دسکتاپ کروم می‌آورد.

براساس نوشته‌ی ورج، پس از کلیک روی لینکِ به‌نمایش‌درآمده در صفحه‌ی نتایج، به آن وب‌سایت منتقل می‌شوید و هم‌زمان آیکون گوگل در نوار آدرس نشان داده می‌شود. با کلیک روی آیکون موردبحث، سایدبار کروم باز خواهد شد. در این سایدبار، صفحه‌ی نتایجی که ازطریق آن به وب‌سایت مقصد منتقل شده‌اید، دیده می‌شود. البته در صورت تمایل می‌توانید ازطریق همان سایدبار واژه‌ی دیگری جست‌و‌جو کنید.

نتیج جستجو برای دیتاسنتر من سایدبار جدید گوگل کروم

این نخستین باری نیست که گوگل مرورگر کروم را به سایدبار مجهز می‌کند. اوایل سال جاری میلادی، گوگل به‌روزرسانی جدیدی برای کروم منتشر کرد تا دسترسی به بوک‌مارک‌ها و فهرست صفحات ذخیره‌شده ازطریق پنلی در کنار صفحه امکان‌پذیر شود. سایدبار جدید در همان ناحیه به نمایش درمی‌آید و حتی آیکون سایدبار را های‌لایت می‌کند. قابلیت جدید کروم مشابه سایدبار اج است، البته سایدبار مرورگر مایکروسافت قابلیت‌های بیشتری دارد.

قابلیت پایش قیمت در گوگل کروم

گوگل همچنین گفته است که مرورگر کروم به ابزاری داخلی برای پایش قیمت محصولات مجهز می‌شود. در قالب این قابلیت، کروم در هر زمانی که تشخیص دهد قیمت محصول کاهش یافته است ایمیلی برای شما ارسال می‌کند.

از لحاظ تئوری، هرگاه که در حساب خود لاگین کرده باشید و وارد صفحه‌ی یک فروشگاه شوید باید نوتیفیکیشنی با گزینه‌ی Track Price روی صفحه به نمایش دربیاید، البته ظاهراً این قابلیت برای تمام فروشگاه‌ها کار نمی‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا