سرور مجازی
zoomit

اجرای Cyberpunk 2077 با نرخ فریم‌ دو برابر درمقایسه‌با حالت عادی با دورزدن قفل قابلیت تولید فریم DLLS 3 انویدیا

انویدیا اخیراً فناوری جدید DLSS 3 خود را رونمایی کرده است. این نسخه از تکنولوژی ارتقای مقیاس تصویر انویدیا ویژگی جدیدی به‌ نام تولید فریم (Frame Generation) را به پردازنده‌های گرافیکی سازگار با آن اضافه می‌کند. انویدیا رسماً اعلام کرده است که قابلیت مذکور فقط روی گرافیک‌های جدید سری GeForce RTX 40 ارائه می‌شود؛ اما یکی از کاربران ردیت با دورزدن قفل این ویژگی موفق شده است آن را روی GeForce RTX 20 فعال کند.

کاربری به‌ نام JusDax در ردیت در یکی از موضوعات مرتبط با Cyberpunk 2077 گفته است که قابلیت DLSS 3 انویدیا را در این بازی فعال کرده است. این ویژگی با بهره‌گرفتن از هوش مصنوعی فریم‌های بیشتری تولید می‌کند و درنتیجه، بازی‌ها با نرخ‌ فریم بیشتر اجرا خواهند شد. JusDax می‌گوید با اضافه‌کردن فایل پیکربندی برای حذف VRAM اضافه در Cyberpunk، موفق شده است قفل DLSS 3 را روی گرافیک‌های قدیمی‌تر GeForce RTX دور بزند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • RTX 4090؛ اولین گرافیک گیمینگ دنیا با قدرت پردازشی بیش از ۱۰۰ ترافلاپس
  • پردازنده‌ گرافیکی چیست؛ هر آنچه باید درباره GPU بدانید

او بازی را با کیفیت 1440p و HDR خاموش و DLSS تنظیم‌شده روی حالت متوسط اجرا کرد. همچنین، وی موفق شد زبانه‌ی Frame Generation را در پیش‌تنظیم قابلیت ردیابی پرتو اولترا (Ultra ray tracing) انتخاب کند. براساس اعلام JusDax، گرافیک RTX 2070 او در حالت غیرفعال‌بودن Frame Generation، بازی Cyberpunk 2077 را با سرعت ۳۵ تا ۴۰ فریم‌‌‌‌برثانیه اجرا می‌کند؛ اما با فعال‌‌کردن این قابلیت، سرعت اجرای بازی مذکور به ۸۰ فریم‌‌‌برثانیه افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده‌ی جهش تقریباً دوبرابری است.

این کاربر برای آزمایش قابلیت تولید فریم جدید انویدیاِ، از پیش‌تنظیم DLSS متفاوتی استفاده کرد؛ اما تغییر از پیش‌تنظیم «باکیفیت» به پیش‌تنظیم «متعادل» حتی در DLSS 2 باعث افزایش دوبرابری نرخ فریم در اجرای بازی نشد. درحالی‌که فعال‌‌‌شدن DLSS 3 روی گرافیک‌های قدیمی‌تر باعث بهبود عملکرد می‌شود، باید توجه کرد که کارکرد این گرافیک‌ها در چنین شرایطی کاملاً بدون مشکل نخواهد بود.

JusDax می‌گوید هنگام فعال‌کردن ویژگی مذکور روی RTX 2070 خود، گاهی‌ اوقات با بی‌ثابتی و افت فریم مواجه شده است؛ بنابراین، فعال‌کردن Frame Generation روی DLSS 3 الزاماً باعث ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی اجرای بازی نخواهد شد؛ زیرا این فناوری با درنظر‌گرفتن مشخصات گرافیک‌های سری GeForce RTX 40 طراحی شده است. JusDax فایل پیکربندی استفاده‌‌شده‌ی خود را به‌اشتراک نگذاشته است؛ ازاین‌رو، نمی‌توانیم روش وی را آزمایش یا آن را تأیید کنیم.

WccfTech می‌گوید امکان روشن و خاموش کردن Frame Generation در گرافیک‌های سری RTX 30 و RTX 20 وجود دارد؛ اما این کار به‌تنهایی هیچ تغییری در نرخ فریم‌ بازی‌ها اعمال نخواهد کرد. DLSS 3 و قابلیت Frame Generation پیشرفت نسبتاً بزرگی در دنیای فناوری محسوب می‌شود و درحال‌حاضر نمی‌توان گفت آیا قفل این قابلیت به کمبود ویژگی‌های سخت‌افزاری ارتباط دارد یا به‌دلیل فقدان بهینه‌سازی‌ نرم‌افزاری برای گرافیک‌های قدیمی‌تر روی آن اعمال شده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا