هزینهی هتلهای باقیمانده برای جام جهانی قطر، تا ۵۰ درصد افزایش یافت
براساس اطلاعیهی تنها نماینده رسمی فیفا برای فروش پکیجهای جام جهانی در ایران، با توجه به استقبال چشمگیر علاقهمندان از هتلهای ۴ و ۵ ستاره (همچون اینترکنتیننتال، ماریوت و شرایتون)، ظرفیت این بخش از خدمات نیز رو به پایان است و کاهش موجودی هتلها و ادامهدار بودن چالش اقامتگاه در کشور قطر باعث شده هزینه هتلهای باقیمانده از سمت فیفا تا ۵۰ درصد افزایش داشته باشد. به همین خاطر علیبابا اعلام کرده از این هفته اقدام به باندل کردن بلیطهای میزبانی (مچ هاسپیتالیتی) با هتلآپارتمانهای تک و دو خوابه میکند تا هزینهها در عین حفظ کیفیت کنترل شوند.
به گفته مجید حسینی نژاد، بنیانگذار و مدیرعامل علیبابا: «تصمیم گرفتیم با ظرفیتسنجی در قطر و اضافه کردن هتلآپارتمانهای مجهز به سبد محصولاتمان، هزینهها را تا حد امکان کاهش دهیم. از این رو در پکیجها، گزینههایی مثل اقامت ۳ شبه یک نفر برای تماشای یک بازی تعریف شده که از مبلغ ۹۸ میلیون تومان شروع میشود. این پکیجها هماکنون دردسترس قرار گرفتهاند و ظرفیت محدودی دارند. البته برای افزایش ظرفیت همچنان در تلاش هستیم.»
مدیرعامل علیبابا همچنین با توجه به پررنگ شدن دغدغه اقامت برای برندگان قرعهکشی فدراسیون فوتبال، از راهحلهای جدید این شرکت گفت. او تأکید کرد: «از ابتدای همکاری با فدراسیون جهانی فوتبال و اعلام عمومی نمایندگی علیبابا، مکرراً تمایل خود را برای تعامل با فدراسیون فوتبال اعلام کردیم اما تاکنون این مهم به نتیجهای نرسیده است؛ اما با توجه به افزایش نگرانی برندگان قرعهکشی نمیتوانستیم بیتفاوت بمانیم و در نهایت به راهحل مناسبی برای این عزیزان رسیدیم.»
وی ادامه داد: «در این راستا بخش قابلتوجهی از ظرفیت اضافهشده در وبسایت فروش که مربوط به اقامت است به این علاقهمندان تخصیص داده خواهد شد. خوشحالیم که اعلام کنید آنها از امروز میتوانند با مراجعه به وبسایت فروش علیبابا، بدون نیاز به خرید بلیط بازیها، ظرفیت باقیمانده هتلها و آپارتمانها را بهصورت تک خدمت رزرو کنند.»
علیبابا اعلام کرده پکیجهای جام جهانی تاکنون به سه روش فروش به شرکتها، فروش ازطریق آژانسهای گردشگری معتبر و فروش مستقیم ازطریق وبسایتش عرضه شده است. در این بین پکیج مسابقه افتتاحیه، در کنار بازیهای ایران-آمریکا و آلمان-اسپانیا بیشترین تقاضا را در بین ۴۸ بازی دور گروهی به خود اختصاص داده است.