لامبورگینی 1.8 میلیارد یورو روی برقی سازی محصولات خود سرمایه گذاری می کند
برقیسازی خودروها به یک روند اجتنابناپذیر تبدیل شده است. حالا کار به جایی رسیده که برندی مثل لامبورگینی نیز خود را برای تجهیز محصولات خود به پیشرانههای الکتریکی آماده میکند. برای این کار لامبورگینی تصمیم گرفته میلیاردها دلار روی پیشرانههای هیبریدی سرمایهگذاری کند.
آنطور که استفان وینکلمان مدیرعامل لامبورگینی اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرده، این شرکت حداقل 1.8 میلیارد یورو برای هیبریدیسازی مدلهای آتی خود اختصاص داده است. قبلا پیشبینی میشد رقمی که سنتآگاتاییها برای این منظور کنار گذاشتهاند، چیزی حول و حوش 1.5 میلیارد یورو باشد. احتمال میرود این بودجه هنگفت، برای هیبریدیسازی سه مدل هوراکان، اوروس و جانشین اونتادور صرف شود.
البته به گفته آقای وینکلمن رقم مذکور فقط نوک کوه یخی است و سرمایهگذاریهای بسیار بیشتری در زمینه برقیسازی محصولات لامبورگینی انجام خواهد شد. آنقدر زیاد که بزرگترین سرمایهگذاری تاریخ لامبورگینی خواهد بود.
نکته جالب اینکه آقای وینکلمن گفته سرمایهگذاری به این دلیل هنگفت است که در هر حال باید برای عصر الکتریکی آماده شد، البته با حفظ DNA لامبورگینی. او این امر را یک چالش بسیار سخت توصیف کرده است.
اگر چه لامبورگینی درباره جزئیات مدلهای آتی خود سکوت اختیار کرده، اما این شرکت سال قبل از نقشه راه خود پرده برداشت. در آن مقطع سنتآگاتاییها اعلام کردند که ابرخودروی سیان آغازگر مسیر برقیسازی مدلهای کمپانی است و اولین مدل هیبریدی تولید سری سال 2023 از راه خواهد رسید. تا پایان سال 2024 نیز تمامی مدلهای کمپانی باید هیبریدی شوند.
هر چند شاید برخی علاقهای به برقی شدن محصولات لامبورگینی نداشته باشند، اما این شرکت وعده داده همیشه به عملکرد و تجربه رانندگی که از یک لامبورگینی انتظار میرود، وفادار باقی خواهد ماند. این کمپانی پرطرفدار قول داده با استفاده بیشتر از مواد سبک، افزایش وزن ناشی از قوای محرکه برقی را جبران خواهد کرد.
ناگفته نماند طبق نقشه راه لامبورگینی، اولین مدل تمام الکتریکی کمپانی در نیمه دوم این دهه رونمایی خواهد شد.