سرور مجازی
اقتصادی

پهلودهی یک فروند کشتی غول‌پیکر گندم در بندر شهید رجایی

پهلودهی یک فروند کشتی غول‌پیکر گندم در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرآنلاین، حسین عباس‌نژاد افزود: گفت: در راستای تسریع در امر پهلودهی و تخلیه این محموله گندم، کشتی در حال حاضر به روش حمل مستقیم پذیرش شده است.

وی ادامه داد: به محض تکمیل رویه گمرکی و بندری و همچنین امکان خروج کالا از سوی صاحب کالا این محموله گندم به روش حمل یکسره از بندر خارج می‌شود.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی؛ برای تخلیه این محموله گندم از مکنده‌های تخلیه غلات با ظرفیت‌های ۳۰۰ و ۶۰۰ تن بر ساعت با تکنولوژی پنوماتیک که سال گذشته توسط بخش خصوصی خریداری شده، استفاده می‌شود.

عباس‌نژاد، تسریع و ارتقا نرم عملیاتی در تخلیه انواع کالای اساسی، ارتقا سطح سلامت و امنیت غذایی مصرف‌ کنندگان و همچنین تجهیز زیرساخت‌های بندری به دستگاه‌های مدرن تخلیه کالای فله خشک در بندر شهید رجایی را از اهداف مهم این مکنده‌ها عنوان کرد.

رکورد پذیرش بزرگترین کشتی صادراتی در این بندر شکسته شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بامداد روز دوشنبه سوم مهرماه جاری، یک فروند کشتی ۸۱ هزار تُنی صادرات مواد معدنی بارگیری و از بندر شهید رجایی به مقصد هدف خارج شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: آخرین کشتی صادراتی مواد معدنی( سنگ آهن صادراتی) که در در اسکله ۳۲ بندر شهید رجایی پهلودهی شده بود، یک کشتی ۷۲ هزار تُنی بود بوده است.

عباس‌نژاد خاطرنشان کرد: اما با پذیرش و بارگیری این کشتی ۸۱ هزار تُنی در واقع رکورد پذیرش کشتی‌های صادراتی در بندر شهید رجایی شکسته شد که خود یک امتیاز ویژه در پذیرش کشتی‌های غول‌پیکر در بزرگترین بندر تجاری کشور محسوب می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا