سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

آمریکا و انگلیس دولت چین را مسئول حمله به مایکروسافت Exchange اعلام کردند

ایالات متحده و انگلیس حمله هکری به سرویس مایکروسافت Exchange را به گروه هکری چین نسبت داده‌اند و این رویکرد را زیر سوال برده‌اند. وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای از دولت چین خواسته به چنین خرابکاری‌های سیستماتیکی پایان دهد.

اسفندماه سال گذشته، مایکروسافت به مشتریان خود هشدار داد مراقب حمله عوامل چینی به سرورهای سرویس Exchange باشند. اکنون بعد از گذشت چند ماه ایالات متحده، انگلستان و متحدانشان رسما هک سرویس مایکروسافت Exchange را به گروه وابسته به دولت چین نسبت داده‌اند. با حضور سایر کشورها در ارزیابی این حمله هکری،‌ تنش میان کاخ سفید و چین افزایش پیدا کرده است.

ایالات متحده و گروهی از متحدانش اعلام کرده‌‌اند که دولت چین طراح اصلی مجموعه‌ای از حملات باج افزاری مخرب، سرقت داده و حملات جاسوسی سایبری علیه شخصیت‌های دولتی و خصوصی از جمله هک گسترده مایکروسافت Exchange بوده است.

مایکروسافت Exchange

وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«دولت چین باید به این خرابکاری سیستماتیک سایبری پایان دهد. در غیر این صورت باید نسبت به انجام چنین فعالیت‌هایی پاسخگو باشد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که این حمله سایبری از طریق گروه‌های چینی انجام شده و خطرات امنیتی و ضرر اقتصادی قابل توجهی برای موسسات دولتی و شرکت‌های خصوصی ایجاد کرده است.

براساس بیانیه اتحادیه اروپا، این فعالیت‌ها به گروه‌های هکری Advanced Persistent Threat 40 و Advanced Persistent Threat 31 مرتبط است.

یک مقام ارشد دولت بایدن نیز در این رابطه می‌گوید گروه هکری چین حملاتی را به استرالیا، کانادا، نیوزیلند، ژاپن و ناتو برنامه‌ریزی کرده است. این موضوع می‌تواند باعث افزایش اختلافات و تنش‌های ایالات متحده و چین از زاویه اقتصادی، نظامی و سیاسی شود.

وزارت امور خارجه چین هنوز پاسخی به این بیانیه نداده است. این وزارتخانه ماه مارس با رد اتهامات مطرح شده،‌ چنین مواردی را اتهاماتی بی‌اساس خواند و اعلام کرد که ردیابی و شناسایی عامل حملات سایبری یک مساله بسیار حساس سیاسی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا