سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

اوپل تا سال ۲۰۲۸ به یک برند تمام الکتریکی در اروپا تبدیل می‌شود

شرکت اوپل که اکنون زیرمجموعه استلانتیس محسوب می‌شود، در همایش موسوم به «روز خودروی برقی» از یک استراتژی جدید برای برقی‌سازی محصولات خود رونمایی کرد. بر مبنای این استراتژی، اوپل سه هدف اصلی را دنبال می‎‌کند، این اهداف عبارتند از تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی در اروپا تا سال ۲۰۲۸، عرضه خودروهای برقی در بازار چین و تولید نسخه خیابانی کانسپت Manta GSe ElektroMOD تا اواسط دهه حاضر.

استراتژی جدید اوپل توسط مدیرعامل کمپانی یعنی آقای میشائیل لوشلر (Michael Lohscheller) رونمایی شد. وی در زمان رونمایی در این رابطه گفت:

«اوپل از سال ۲۰۲۸ در بازار کلیدی اروپا فقط خودروهای برقی را وارد بازار خواهد کرد. این امر تعهد ما به حمل و نقل الکتریکی را نشان می‌دهد.»

اما خبر بد برای طرفداران کوپه مفهومی Manta GSe ElektroMOD اینکه نسخه تولیدی این خودرو احتمالا بسیار متفاوت از آن خواهد بود. تصاویر اولیه منتشر شده از این خودرو در مراسم رونمایی، حکایت از آن دارد نسخه تولیدی تفاوت‌های زیادی با مدل کانسپت خواهد داشت و بجای چهره رترو با ظاهری مدرن‌تر به دست مشتریان می‌رسد.

پیش‌بینی می‌شود این خودرو بر اساس پلتفرم جدید مخصوص مدل‌های برقی استلانتیس توسعه یابد. در این صورت نسخه تولیدی Manta GSe ElektroMOD احتمالا خواهد توانست با یک بار شارژ مسافتی بین ۵۰۰ الی ۸۰۰ کیلومتر را طی کند.

طبق اطلاعات ارائه شده در همایش روز خودروی برقی، اوپل Manta E تا اواسط این دهه وارد بازار خواهد شد. متاسفانه درباره زمان دقیق این امر فعلا جزئیاتی در دست نیست.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، اوپل با مدل‌های تمام الکتریکی در بازار چین فعالیت خواهد کرد. شاید بدانید این کشور به لطف مشوق‌های دولتی بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی را در اختیار دارد. بر اساس آمارهای سالانه موجود اوپل چیزی در حدود ۵۰۰۰ خودرو در چین به فروش می‌رساند.

nuova-opel-corsa

گفتنی است یکی از اسلایدهای به نمایش گذاشته شده در همایش اخیر استلانتیس نشان می‌دهد اوپل تا سال ۲۰۲۴ تمامی محصولات خود را برقی‌سازی خواهد کرد. به غیر از این شرکت آلمانی، استلانتیس در نظر دارد سایر برندهای زیرمجموعه خود را نیز برقی‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا