نماد سایت مجله خبری دیتاسنتر من

ایتالیا به دنبال لغو ممنوعیت موتورهای احتراق داخلی برای سوپرخودروسازان ایتالیایی است

با توجه به قوانین سخت گیرانه اتحادیه اروپا مبنی بر عدم عرضه خودروهای مجهز به موتورهای احتراق داخلی (بنزین و دیزل سوز) تا پایان سال ۲۰۳۵، از همین حالا ایتالیایی ها به دنبال قرار دادن یک بند در این قوانین هستند که برای سوپرخودروسازان ایتالیایی استثنا قائل شود.

در همین رابطه روبرتو سینگولانی، وزیر محیط زیست کشور ایتالیا مصاحبه‌ای با تلوزیون بلومبرگ انجام داده است.

سینگولانی پیش از این یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت فراری بوده است و در حال حاضر مذاکراتی را با کمیسیون اتحادیه اروپا در زمینه اعمال قوانین جدید در مورد ممنوعیت موتورهای احتراق داخلی انجام می‌دهد.

استدلال طرف ایتالیایی نیز تیراژ تولید بسیار پایین سوپرخودروهای ایتالیایی است که عملا نقش فاحشی در آلودگی هوا ایجاد نمی‌کنند.

از مهم ترین سوپرخودروسازان ایتالیایی می‌توان به فراری، لامبورگینی و پاگانی اشاره کرد.

در حال حاضر ایتالیایی‌ها قصد دارند تا شرکت تولید باتری را در خاک ایتالیا راه اندازی کنند و در مقیاس بزرگ به تولید باتری مورد نیاز خود برای محصولات برقی بپردازند.

مسئله دیگر منابع محدود این دست از سوپرخودروسازهای ایتالیای است که توانایی انجام تحقیقات و توسعه گسترده در مقیاس بالا را ندارند و به همین دلیل باید یک نقشه راه جدید را برای خود ترسیم کنند.

گرچه فراری در ماه آگوست اعلام کرده بود که با ممنوعیت موتورهای احتراق داخلی در سال ۲۰۳۵ مشکلی ندارد و در همین راستا نیز «بندتو ویگنا» را به عنوان مدیرعامل جدید خود استخدام کرده است که سابقه طولانی در صنعت فناوری دارد.

انتظار می‌رود که فراری اولین محصول تمام برقی خود را در سال ۲۰۲۵ میلادی تولید کند.

لامبورگینی نیز راه مشابه با فراری را در پیش خواهد گرفت و به صورت گسترده به هیبریدی سازی محصولات خود خواهد پرداخت.

در سال ۲۰۲۰ میلادی فراری در حدود ۹۱۰۰ دستگاه به فروش رسانده است و این آمار برای لامبورگینی در حدود ۷۴۰۰ دستگاه بوده است.

هر دو برند با سابقه تاریخی فراوان از مهم ترین برندها در سرتاسر جهان به شمار می‌روند و بخشی از هویت این برندهای افسانه‌ای به موتورهای احتراق داخلی آن باز می‌گردد.

خروج از نسخه موبایل