سرور مجازی
فضای مجازی

فروش خودرو در چین به دلیل بحران جهانی تراشه کاهش یافت

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که بزرگترین بازار خودروی جهان یعنی چین به شدت از کمبود جهانی تراشه آسیب دیده است، فروش خودرو در این کشور طی ماه اوت برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت.

بر اساس اطلاعات انجمن خودروسازان چین (CAAM)، مجموع فروش خودرو در چین طی ماه اوت به 1.8 میلیون دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17.8 درصد افت نشان می‌دهد.

این در حالی بود که فروش خودروهای چین طی هشت ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل 13.7 درصد افزایش یافت، چرا که بازار خودرو از پایین‌ترین سطح طی همه گیری خارج شد.

اولین افت فروش صنعت خودروی چین در 14 ماه گذشته رقم خوردکمبود جهانی تراشه فروش خودروی چین را کاهش داد

چن شیوا، یک مقام ارشد در انجمن خودروسازان چین، اعلام کرد که این انجمن اکنون انتظار دارد رشد فروش خودرو در سال 2021 کندتر از پیش بینی قبلی 6.5 درصدی باشد.

کمبود طولانی مدت تراشه در جهان باعث نگرانی شدید خودروسازان اصلی از جمله فورد موتور، هوندا موتور، جنرال موتورز و فولکس واگن شده و بسیاری را مجبور به توقف یا محدودیت تولید کرده است.

به گفته این مقام چین، بعید است این کمبود به زودی برطرف شود چرا که همه گیری کرونا در بسیاری از نقاط جهان شدت گرفته است.

بر اساس این گزارش، یک نقطه روشن در داده ها، فروش قوی خودروهای انرژی جدید بود که در ماه اوت بیش از دو برابر شد و به 321000 دستگاه رسید. اینها شامل خودروهای برقی دارای باتری، هیبریدهای برقی بنزینی و خودروهای پیل سوختی هیدروژنی هستند.

اقدامات تشویقی دولت چین برای تولید خودروهای سبز به منظور کاهش آلودگی باعث شده است که سازندگان خودروهای برقی مانند شرکت نیو Nio، شرکت اکسپنگXpeng و بی‌وای دی BYD ظرفیت تولید در چین را افزایش دهند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا