سرور مجازی
اخبار آی تی

نوعی نانو بتن الیافی در شرکت دانش بنیان دانشگاه تبریز تولید شد

شرکت دانش بنیان لرزه پایدار آذربایجان طی چندین سال فعالیت تحقیقاتی خود در دانشگاه تبریز، موفق به تولید نوعی نانو بتن الیافی شده که قابل استفاده به عنوان ماده جایگزین انواع دریچه های چدنی و پلیمری است.

بر اساس این گزارش، این دریچه‌ها در شبکه های زیر ساختی اعم از آب و فاضلاب، گاز رسانی و مخابرات به صورت گسترده ای استفاده می شوند.

تولید صنعتی این دریچه‌ها از اوایل سال ۱۳۹۸ آغاز شده و در شرکت‌های آب و فاضلاب ، شرکت ملی گاز و شهرداری ها استفاده می‌شود.

بر پایه همین گزارش، شرکت دانش بنیان لرزه پایدار آذربایجان در سال ۱۳۹۳ تاسیس شده و عمده فعالیت های شرکت لرزه پایدار آذربایجان در ابتدا فعالیت های آموزشی و پیشبرد هدف دانش بنیان روش جدید مقاوم سازی سازه های بنایی بود. در اوایل تابستان سال ۱۳۹۴ فعالیت های تحقیقاتی به عنوان هدف اصلی شرکت انتخاب و از سال ۱۳۹۵ فعالیت های تولیدی نیز به این فعالیت ها اضافه شده است.

از عمده محصولات تولیدی این شرکت می توان به دریچه های نانو کامپوزیتی منهول آب و فاضلاب با قطر های مختلف و در رده های مقاومتی B۱۲۵، C۲۵۰ و D۴۰۰، دریچه های نانو کامپوزیتی منهول گازرسانی با قطر های مختلف و در رده های مقاومتی B۱۲۵، C۲۵۰ و D۴۰۰، دریچه های نانو کامپوزیتی آب گیر به شکل مستطیل در ابعاد مختلف و در رده های مقاومتی B۱۲۵، C۲۵۰ و D۴۰۰، دریچه های نانو کامپوزیتی کنتور آب خانگی در رده مقاومتی A۱۵ و دریچه های نانو کامپوزیتی کنترل گاز اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این شرکت با داشتن مهندسین خلاق و با تجربه به عنوان یکی از شرکت های فناور برتر استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹ انتخاب شد و بر این اساس، سعی دارد محصولات با کیفیت بسیار متمایز به مشتریان خود عرضه کند.

از جمله تائیدیه ها و مجوز های این شرکت می توان به اخذ گواهی نامه نانو مقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اخذ پروانه استاندارد تولید دریچه ها از سازمان ملی استاندارد ایران، تائیدیه آزمایشگاه متالوژی رازی، تائیده آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز و تائیدیه آزمایشگاه تکنولوژی بتن دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اشاره کرد.

ضمانت محصولات، قیمت مناسب دریچه ها در مقایسه با نمونه های چدنی مشابه، مقاومت در برابر یخبندان، عدم قابلیت سرقت، عدم قابلیت اشتعال، عمر مفید مناسب و قابلیت تولید در رنگ های مختلف از جمله ویژه گی های منحصر به فرد محصولات تولیدی این شرکت هستند.

افزایش کیفیت، افزایش میزان تولید، افزایش تنوع تولیدات و صادرات به کشور های همسایه از جمله دیگر اهداف اصلی این شرکت است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا