سرور مجازی
فضای مجازی

سرمایه‌گذاری 35 میلیارد دلاری استلانتیس در زمینه خودروهای برقی

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت استلانتیس Stellantis که چهارمین خودروساز بزرگ جهان محسوب می شود، روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد بیش از 30 میلیارد یورو (35.54 میلیارد دلار) تا سال 2025 برای برقی کردن خودروهای خود سرمایه گذاری کند.

استلانتیس که در ماه ژانویه از ادغام شرکت ایتالیایی-آمریکایی فیات کرایسلر و پژو سیتروئن فرانسه تشکیل شد و در حال آماده سازی خود برای رقابت با بزرگترین شرکت سازنده وسایل نقلیه الکتریکی جهان یعنی تسلا، و سایر خودروسازان می باشد، اعلام کرد که پنج کارخانه تولید باتری در اروپا و آمریکای شمالی از استراتژی این شرکت حمایت خواهند کرد.

کارلوس تاوارس، رئیس اجرایی استلانتیس در یک برنامه اینترنتی در جریان رویداد "روز خودروهای برقی" که توسط این شرکت برگزار شد، گفت: این دوره گذار، فرصتی شگفت انگیز برای صفر کردن زمان و شروع یک مسابقه جدید است. این گروه با سرعت کامل در مسیر برقی کردن (خودروهای) خود قرار دارد.

ادامه مذاکرات استلانتیس با دولت ایتالیا در مورد احداث کارخانه جدیدشرکت چینی 4 هزار ایستگاه تعویض باتری خودروهای برقی در سراسر جهان می‌سازد

داریو دوسه، از شرکت مشاوره AlixPartners، نیز اعلام کرد که 30 میلیارد یوروی در نظر گرفته شده برای برنامه برقی کردن خودروهای استلانتیس "مبلغ قابل توجهی" است.

وی گفت: گروه پژو سیتروئن سابق قبلاً پیشنهاد خوبی برای برقی کردن (خودروهای خود) داشته است که استلانتیس مطمئناً سعی خواهد کرد از آنها به بهترین شکل به عنوان اهرم استفاده کند و حتی فیات کرایسلر سابق نیز اخیراً اقداماتی را پیش برده بود، بنابراین این قدم بزرگ برای برقی کردن خودروهای این شرکت تا سال 2025 قابل دستیابی به نظر می رسد.

استلانتیس همچنین اعلام کرد که هدف آن اختصاص دادن بیش از 70 درصد از فروش خود در اروپا و بیش از 40 درصد در ایالات متحده به خودروهایی با آلایندگی کم یعنی خودروهای دارای باتری یا هیبریدی الکتریکی تا سال 2030 است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا