سرور مجازی
فضای مجازی

هند با بدترین بحران برق در 5 سال اخیر مواجه شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به گفته منابع آگاه، هند که با بدترین بحران کمبود برق خود در پنج سال اخیر دست و پنجه نرم می کند، از قطر خواست تا تحویل 58 محموله گاز طبیعی مایع (LNG) را که با تأخیر مواجه شده است، تسریع کند.

هند که سومین اقتصاد بزرگ آسیا محسوب می شود، بدترین بحران برق را از مارس 2016 به دلیل کمبود فلج کننده زغال سنگ با توجه به قیمت های بالای انرژی در جهان تجربه می کند.

دو منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که تعمیر و نگهداری زیرساخت در شرکت قطرگاز مانع از تحویل 50 محموله گاز طبیعی مایع به هند در سال جاری میلادی شد و هفته گذشته وزارت نفت هند را مجبور کرد نامه ای برای تحویل این محموله ها بنویسد.

بحران برق در هند به دنبال کاهش ذخایر زغال‌سنگرشد اقتصاد هند با کاهش محدودیت های کرونایی

منابع آگاه تأکید کردند که این وزارتخانه همچنین به دنبال 8 محموله اضافی است که سال گذشته به درخواست دهلی نو به دلیل کاهش تقاضا برای گاز مایع در پی محدودیت های کرونا، به تعویق افتاده بود.

بزرگترین شرکت وارد کننده گاز هند یعنی شرکت پترونت ال‌ان‌جی Petronet LNG ، قراردادهای بلندمدتی برای خرید 7.5 میلیون تن گاز طبیعی مایع در سال از قطر و 1.44 میلیون تن در سال از پروژه گورگِن که توسط شرکت اکسون در استرالیا اجرا می شود، دارد.

قیمت گاز طبیعی مایع در این معاملات بلند مدت حدود 11 تا 12 دلار برای هر میلیون واحد حرارتی انگلیس (mmBtu) می‌باشد. این در حالی است که قیمت این محصول اکنون در بازار نقدی گاز آسیا بیش از 38 دلار برای هر میلیون واحد حرارتی انگلیس تعیین شده است و اوایل ماه جاری میلادی به رکورد بیش از 56 دلار نیز رسیده بود.

مدیرعامل شرکت پترونت گفت: مشتریان هندی در ماه اوت واردات نقدی خود را به دلیل قیمت بالا به تعویق انداختند.

وی گفت: صنعت برق هند با افزایش قیمت گاز طبیعی مایع به میزان بیش از 10 دلار در هر میلیون واحد حرارتی انگلیس، مصرف ال ان جی را کاهش می دهد.

هند دارای 24 گیگاوات (GW) ظرفیت تولید برق از طریق گاز است که حدود 14 گیگاوات آن بیش از 10 سال است که به دلیل در دسترس نبودن گاز متوقف شده است، در حالی که بقیه نیروگاه ها با ظرفیت بسیار پایینی کار می کنند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا