سرور مجازی
اخبار آی تی

انجام تعهدات قانونی دانش آموختگان دکترای تخصصی در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا منظم، مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، با اعلام این خبر گفت: با توجه به نامگذاری سال 1400 به نام "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" توسط مقام معظم رهبری، تحقق این امر در وهله اول مستلزم شناسایی مشکلات و موانع موجود در این زمینه است. عدم امکان به اشتغال فارغ‌التحصیلان دوره‌های تخصصی علوم پزشکی در قالب گذراندن دوره تعهد در شرکت‌های مراکز رشد و پارک‌های فناوری سلامت به‌رغم نیاز شرکت‌ها به حضور این افراد، از جمله مشکلات پیش روی فناوران و شرکت‌های تولیدی در سال‌های اخیر بوده است.

منظم، سرمایه انسانی و دانش نهادینه شده را باعث افزایش تولید و رشد اقتصادی کشور دانسته و اعلام کرد: به‌منظور دست یافتن به مزیت رقابتی پایدار و اثربخش در هر سازمان و یا شرکت، بهره‌مندی از منابع انسانی موثر از بالاترین اهمیت برخوردار است.

او در ادامه، حمایت از صنایع تولیدی محصولات حوزه سلامت کشور و شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علوم و فناوری را از ملزومات توسعه محصولات داخلی برشمرد و گفت: مراکز رشد، مراکز نوآوری و پارک‌های علم و فناوری می‌توانند به عنوان بستر اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی بوده و بهرمندی از نیروی‌های انسانی متخصص در شرکت‌های مستقر در این مراکز می‌تواند راهکاری عملی برای حل مشکل اشتغال نیروهای متخصص در کشور باشد.

بنا بر اعلام وبدا، به همین منظور با مساعدت معاونت آموزشی وزارت بهداشت از این پس دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌توانند با هماهنگی معاونت آموزشی سالیانه ۱۵ درصد از دانش‌آموختگان مقطع دکترای تخصصی هرکدام از رشته‌های داروسازی و علوم پایه پزشکی را جهت انجام تعهدات قانونی، علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان در کلیه شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های فناوری سلامت به‌کارگیرند.

فرایند اجرایی این امر طی نامه به شماره شماره 1929/700/د مورخ 19 تیر ماه 1400 از سمت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و متقاضیان می‌توانند از طریق مراکز رشد و پارک‌ها درخواست خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا