سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

پس از اپل، سامسونگ هم با افشاکنندگان محصولات جدی‌تر برخورد می‌کند

گزارش‌های افشاکننده همواره بخش جدایی‌ناپذیر صنعت تلفن‌های هوشمند بوده و تا امروز به نظر می‌رسید که نمی‌توان جلوی این اتفاق را گرفت. ولی پس از اپل، حالا ظاهرا سامسونگ هم می‌خواهد اطلاعات محصولاتش مدت‌ها پیش از عرضه در سطح اینترنت پخش نشود.

به دنبال تهدید چندی از معتبرترین افشاکنندگان اپل، حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ هم می‌خواهد نشت اطلاعات محصولات خود را به حداقل برساند و تاکنون چندین هشدار را برای شرکای زنجیره تامین خود ارسال کرده است. این شرکت از چندی پیش تحقیق درباره هویت افشاکنندگان را شروع کرده بود. آن‌ها اکنون هشدارهایی را درباره نقض کپی رایت به شرکت‌های همکار خود داده‌اند تا آن‌ها سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را در قبال کارمندانشان اجرا کنند.

این اتفاق برای آینده حوزه اخبار افشا شده چه معنایی خواهد داشت؟ فقط زمان مشخص می‌کند، اما می‌توانیم حدس بزنیم که با افزایش سخت‌گیری‌ها شمار گزارش‌ها کاهش پیدا کند. با این حال، وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد و شرایط دوباره آرام شد، احتمالا باز هم شاهد افشای اطلاعات محصولات این شرکت خواهیم بود.

سامسونگ گلکسی S21 اولترا

باید حقیقت را پذیرفت. حتی با اعمال سخت‌گیرانه‌ترین قوانین ممکن هم یک نفر پیدا می‌شود که حاضر است اطلاعات در دسترسش را فاش کند. البته اپل یک گام فراتر رفته و می‌خواهد برای بعضی از تیم‌های کاری حساس خود از دوربین پوشیدنی استفاده کند تا از عدم افشای اطلاعات اطمینان یابد. برخی منابع آگاه می‌گویند استفاده از این دوربین از چندی قبل در برخی واحدهای اپل آغاز شده است.

با این وجود تا زمانی که نتیجه این تغییرات را نبینیم، نمی‌توانیم از اثرگذاری کامل آن مطمئن شویم. فراموش نکنیم که در سراسر زنجیره تامین این شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری هزاران نفر مشغول کارند و با محصولات روبرو می‌شوند. بنابراین کنترل همه آن‌ها کار بسیار سختی خواهد بود که شانس موفقیت در جلوگیری از افشای اطلاعات را کم می‌کند. اکنون باید منتظر باشیم تا ببینیم بقیه شرکت‌ها هم چنین سیاست‌هایی را اجرا خواهند کرد یا خیر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا