سرور مجازی
فضای مجازی

آمریکا تعرفه بیش از 200 درصدی برای واردات فولاد از روسیه وضع کرد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس بیانیه‌ای که در اداره ثبت دولت فدرال ایالات متحده منتشر شده است، وزارت بازرگانی این کشور تعرفه‌های وارداتیِ بیش از 200 درصدی را برای انواع لوله‌های فولادی از روسیه وضع کرده است.

این تعرفه‌ها واردات لوله‌های آلیاژ فولاد استاندارد و کربنی بدون درز، لوله‌های خطی و فشاری (لوله بدون درز) از روسیه، کره جنوبی و اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

واردات لوله‌های روسیه در حال حاضر مشمول مالیات 209.72 درصد است. در عین حال، عوارض تحمیل شده برای لوله‌های کره‌ای 4.44 درصد است که برای جبران یارانه‌های صادراتی تعدیل شده است. عوارض واردات لوله‌های اوکراین 23.75 درصد است.

روسیه اعلام کرد تحریم‌های جدید آمریکا را تلافی می‌کندکاهش شدید سرمایه گذاری روسیه در اوراق قرضه دولتی آمریکا

مقامات آمریکایی اوایل ماه جاری اعلام کردند که قصد دارند از واردات برخی از لوله‌های فولادی مالیات بگیرند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا (ITC) اعلام کرد تولیدکنندگان این کشور به دلیل واردات لوله با قیمت‌هایی که گفته می‌شود «کمتر از قیمت عادلانه» هستند، متحمل ضرر می‌شوند.

این بیانیه با استناد به اعلامیه ITC می‌گوید: واردات لوله‌های بدون درز از روسیه، اوکراین و کره جنوبی «به صنعت آمریکا آسیب جدی می‌رساند».

بر اساس داده‌های اداره سرشماری ایالات متحده، سال گذشته صادرات لوله‌های ساخته شده از آهن و آلیاژهای آن از روسیه به ایالات متحده در مجموع 41 میلیون دلار و طی پنج ماهه اول سال 2021 بالغ بر 21 میلیون دلار بوده است.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود صادرات لوله اوکراین به روسیه در سال 2020 بالغ بر 52 میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا