سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

کارمندان اپل برای مقابله با سیاست‌های اشتباه، وب‌سایت AppleToo را راه‌اندازی کردند

کارمندان اپل با هدف مبارزه با سیاست‌های بعضا اشتباه این شرکت در حوزه‌‌هایی همچون تبعیض‌نژادی، تبعیض جنسیتی، رفتارهای تبعیض آمیز و غیرعادلانه، انجام مسئولیت‌ها فراتر از قوانین کار و برخی موارد دیگر وب‌سایتی تحت «AppleToo» راه‌اندازی کرده‌اند.

این تصمیم می‌تواند گام بزرگی در حل مشکلات نیروهای کار این شرکت ایجاد کرده و تصویر روشن‌تری از مشکلات و مسایل آنها در سازمان ارائه دهد. نیروی انسانی در هر سازمان و نهادی ممکن است در محیط کار با انواع بی‌عدالتی‌‌ها، تبعیض‌ها و مسایل مختلف روبرو شود که گاهی مجال مطرح کردن چنین موضوعاتی برای آنها فراهم نیست.

در نتیجه معمولا چنین مشکلاتی مطرح نشده باقی می‌مانند و در لابه‌لای حجم بالای مسئولیت‌ها فراموش می‌شوند. گاهی نیز به دلیل آنکه مشکلات از مسیر درستی مطرح نمی‌شوند، نادیده گرفته شده و باعث رنجیده خاطر شدن نیروی کاری می‌شود. حضور کارمندانی که صدای آنها شنیده نمی‌شود و هیچ مرجعی به نیازها و درخواست‌های آنها پاسخگو نیست می‌تواند بر کارایی و اثربخشی آنها در سازمان تاثیر منفی بگذارد.

کارمندان اپل برای پایان دادن به چنین مشکلاتی، رویکرد جدیدی را در پیش گرفته و از وب‌سایت AppleToo رونمایی کردند تا همه کارمندان این شرکت درهمه سطوح فعالیتی بتوانند از مشکلات خود حرف زده و به سیاست‌های بعضا اشتباه اپل واکنش نشان دهند.

در حال حاضر برای ساماندهی به این پلتفرم در حدود ۱۵ نفر نیروی انسانی اپل مشغول فعالیت هستند و آن را مدیریت می‌کنند. در صفحه اول وب‌سایت مربوطه اهداف راه‌اندازی پلتفرم و قوانین مربوط به ارائه نقطه نظرات اعلام شده‌اند.

با چنین رویکردهایی کارمندان اپل امیداوارند بتوانند مسیری برای طرح انتقادهای خود به برخی سیاست‌های اپل داشته باشند. باید دید راه‌اندازی چنین پلتفرمی در عمل تا چه اندازه می‌تواند مشکلات پرسنل اپل را حل و فصل کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا