سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

بایدن جلسه‌ای با موضوع امنیت سایبری و حضور مدیرعامل مایکروسافت و اپل برگزار می‌کند

موج گسترده حملات سایبری و باج‌افزاری و نفوذ گسترده به سیستم‌ها در ماه‌ها و سال‌های اخیر به قدری نگران‌کننده شده که رئیس جمهور آمریکا را بر آن داشته تا با مدیران عامل غول‌های فناوری آمریکایی جلسه‌ای در رابطه با تقویت امنیت سایبری برگزار کند.

به گزارش بلومبرگ این جلسه فردا با حضور تیم کوک، مدیر عامل اپل، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت و اندی جسی، مدیرعامل آمازون برگزار خواهد شد. علاوه بر این افراد، ظاهرا مدیران ارشد شرکت‌های گوگل، IBM، جی‌پی مورگان چیس و شرکت تا‌مین کننده انرژی ساترن کمپانی نیز در این جلسه حضور خواهند داشت.

هنوز مشخص نیست بایدن و حضار این جلسه در مورد چه مباحثی گفتگو خواهند کرد؛ اما مطمئنا در مورد حملات سایبری بزرگ اخیر مثل هک سیستم‌های شرکت نرم‌افزاری سولار ویندز، حمله باج‌افزاری بسیار گسترده به شرکت نرم‌افزاری Kaseya و حمله سایبری به خطوط لوله انتقال انرژی کولونیال پایپ‌لاین حرف‌های زیادی زده می‌شود.

مدیران شرکت‌های اپل، مایکروسافت، گوگل، آمازون، جی‌پی مورگان و ساترن کمپانی از ارائه اطلاعات در مورد موضوعات مورد گفتگو در جلسه فردا خودداری کرده‌اند؛ حتی مقامات مسئول کاخ سفید نیز در این زمینه اظهارنظری نکرده‌اند.

حملات سایبری مذکور خسارات بزرگی را در آمریکا به بار آورده‌اند؛ به‌عنوان‌مثال ۱۰۰ شرکت خصوصی به دلیل نفوذ هکرها به سیستم‌های شرکت سولار ویندز متضرر شده‌اند. حمله سایبری به شرکت Kaseya در حدود یک میلیون دستگاه را درگیر کرده و هکرهای این حمله برای آزادسازی سیستم‌ها ۷۰ میلیون دلار باج تقاضا کردند.

حمله سایبری به خط لوله شرکت کولونیال پایپ‌لاین نیز برای مدتی فعالیت این خط لوله را کاملا متوقف کرد. این خط لوله یکی از بزرگ‌ترین خطوط لوله انتقال انرژی آمریکا است و ۴۵ درصد از انرژی موردنیاز شرق این کشور از طریق این خط لوله منتقل می‌شود؛ بنابراین حملات سایبری گسترده تهدید بزرگی برای زیرساخت‌های آمریکا یا هر کشور دیگری محسوب می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا