سرور مجازی
اقتصادی

افت قیمت مسکن در پردیس ۳۰ درصد؛ پرند ۲۸ درصد/ چرا در پرند اوضاع بهتر است؟

افت قیمت مسکن در پردیس ۳۰ درصد؛ پرند ۲۸ درصد/ چرا در پرند اوضاع بهتر است؟

در حالی که از میانه تابستان تا ابتدای مهر (مقطع زمانی فعلی) میانگین قیمت مسکن در شهر جدید پردیس کاهش محسوس داشته وبه طور متوسط در هر مترمربع حدود ۳ میلیون تومان کاهش تجربه کرده است (از حدود ۲۷ میلیون تومان به حول و حوش ۲۴ میلیون تومان رسیده است)، اما در پرند میانگین قیمت نسبت به میانه تابستان، تقریبا ثابت بوده است.

قیمت مسکن در مناطق 9 و 10تهران / از مهرآباد و استادمعین تا جیجون و نواب

بررسی‌ها نشان می‌دهد بعد از ریزش میانه تابستان قیمت مسکن مهر پرند، در دو ماه اخیر، قیمت‌ها تقریبا ثابت بوده و هم‌اکنون روی محدوده متوسط متر مربعی ۱۷ میلیون و۹۰۰‌هزار تومان قرار دارد. این شرایط نشان‌دهنده ریزش بیشتر قیمت مسکن مهر پردیس نسبت به مسکن مهر پرند در دو ماه گذشته است.

مقایسه تغییرات قیمت واحدهای مسکن مهر در دو شهر جدید پرند و پردیس نشان می‌دهد از ابتدای سال‌جاری تاکنون متوسط قیمت فروش این واحدها در پردیس ۳۰‌درصد افت داشته اما ریزش قیمت در پرند به طور متوسط ۲۸‌درصد بوده است.

این موضوع این پیام را به بازار مخابره می‌کند که اگرچه همواره پردیس از پرند در میان متقاضیان چه مصرف‌کننده وچه سرمایه‌گذار بازار جذاب‌تری برای خرید مسکن محسوب می‌شده است اما در دو ماه اخیر جایگاه پرند بهبود یافته است که این بهبود خود را در شکل ریزش کمتر سطح قیمت‌ها نسبت به پردیس نشان می‌دهد.

این موضوع در تحولات نقطه به نقطه قیمت مسکن در این دو شهر جدید نیز مشهود است. بررسی‌ها وبرآوردها در این زمینه نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن مهر در شهر جدید پردیس هم‌اکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۵۱‌درصد رشد داشته در حالی که این میزان در شهر جدید پرند ۶۲‌درصد بوده است.

همه این سه رویداد یعنی هم تحولات دو ماه اخیر، هم تحولات ۶ ماه گذشته و هم تغییرات نقطه به نقطه قیمت مسکن در دو شهر جدید پرند وپردیس، نشان‌دهنده بهبود شرایط پرند نسبت به پردیس است و نشان می‌دهد پرند به لحاظ تغییرات قیمتی از پردیس سبقت گرفته است.

۲۲۰۲۲۳

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا