سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی طلا امروز 1400/06/02

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تهدید ناشی از سویه دلتا این احتمال را تقویت کرده که فدرال رزرو ممکن است کاستن از اقدامات محرک اقتصادی خود را به تاخیر بیاندازد، قیمت طلا امروز و علیرغم اندکی کاهش در بالای 1800 دلار باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.23 درصد کاهش به 1801 دلار و 28 سنت رسید. دیروز قیمت طلا شاهد جهش حدودا 1.4 درصدی بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.17 درصد کاهش به 1803 دلار و 30 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار پس از کاهش حدودا 0.6 درصدی در روز دوشنبه، امروز نسبتا ثابت بود.

هووی لی تحلیلگر بانک او سی بی سی در این باره گفت، این واقعیت که طلا بار دیگر از مرز 1800 دلار عبور کرده نشان می دهد که بازار همچنان نگران شیوع سویه دلتا است.

آمارهای موسسه آی اچ اس مارکیت نشان می دهد، رشد فعالیت های اقتصادی در آمریکا در ماه آگوست برای سومین ماه متوالی کند شده و گسترش سریع سویه دلتا از شتاب ترمیم اقتصادی کاسته است.

اکنون توجه سرمایه گذاران معطوف سخنان جرومی پاول رئیس فدرال رزرو در نشست سالانه جکسون هول در وایومینگ است که احتمالا حاوی سرنخ هایی در مورد سیاست های پولی آینده بانک مرکزی آمریکا خواهد بود.

لی افزود، نشست جکسون هول احتمالا تحول خاصی را رقم نخواهد زد. «اما اگر خبر دیگری در مورد انبساطی باقی ماندن سیاست فدرال رزرو منتشر شود، احتمالا قیمت طلا تا 1850 دلار بالا خواهد رفت.»

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا هم گفت: «رسیدن به سطح 1850 دلار برای طلا حیاتی است و اگر بعد از نشست جکسون هول قیمت ها نتواند به رکورد جدیدی در ماه آگوست دست یابد، سرمایه گذاران طلا ممکن است به سرعت دچار تردید شوند.»

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا