سرور مجازی
فضای مجازی

ضرورت ترمیم دستمزد کارگران/ بهای کالاها و خدمات از ابتدای سال 2برابر شده است

– اخبار اقتصادی –

محمدرضا تاجیک, نماینده کارگران در شورای‌عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره مشکلات کارگران در حوزه معیشت گفت: مزد کارگران بدون تردید نیاز به ترمیم فوری دارد؛ ترجیحاً قبل از نیمه دوم سال باید جلسات شورای‌عالی کار برگزار شود و مقدمات ترمیم مزد فراهم گردد.

وی با بیان اینکه تورم رسمی معیار مناسبی برای تخمین افزایش هزینه‌های زندگی کارگران نیست ادامه داد: تورم بسیاری از اقلام ضروری در بازه پنج ماه ابتدای سال، بیش از صد درصد بوده است؛ یعنی از ابتدای سال تا امروز بسیاری از کالاها و خدمات رشد دوبرابری داشته‌اند و در چنین شرایطی، اثرات افزایش دستمزد کارگران به‌طور کامل از میان برداشته شده است.

تاجیک با اشاره به اینکه حل بحران معیشت نیازمند ترمیم فوری دستمزد است گفت: کارگران دیگر توان خرید نان سنگک و تخم‌مرغ هم ندارند و بحران معیشت و تغذیه خانوارهای کارگری، بحرانی به‌شدت جدی است. ضرورت دارد بعد از رأی آوردن وزیر, جلسات شورای‌عالی برگزار شود.

وی بیان کرد: خط‌کش ما برای دستمزد کارگران ماده 41 قانون کار است و در چارچوب این ماده باید تصمیم بگیریم. شکاف دستمزدی ایجادشده در سال‌های گذشته به‌حدی بزرگ است که افزایش حقوق حتی اگر 100درصدی باشد نمی‌تواند آن را پر کند. فاصله میان سبد هزینه و دستمزد دریافتی کارگران بسیار زیاد است، بنابراین حتی یک روز هم نباید تعلل کرد, ضرورت دارد وزیر کار زودتر تعیین شود و این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/+

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا