سرور مجازی
پیشفرضتبلیغات

خرید ماشین شارژی

مشکلات پروسه برقی شدن همه خودروها چیست؟ شرکت‌ها برای این کار چه مقدار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و چه برنامه‌هایی دارند؟

 

پاسخ سؤالات بالا به‌طور دقیق مشخص نیست ولی با اطلاعات موجود، آینده تا حدودی در حال نمایان شدن است. در ادامه این مقاله از سایت نی نی بابا همراه ما باشید.

هزینه ۲۹ میلیاردی شرکت فورد برای خودروهای برقی

شرکت فورد قصد دارد ۲۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام دهد تا تمامی خودروهای خود را برقی کند. این سرمایه‌گذاری البته برای توسعه خودروهای خودران هم استفاده خواهد شد. این شرکت برنامه گسترده‌ای برای برقی کردن خودروهایش تا حدود ۳۰ سال آینده دارد. یکی از محصولات تازهٔ برقی فورد، فورد موستانگ برقی است.

نخستین خودرو برقی در ایران

شرکت کارمانیا یکی از خودروسازان خصوصی ایرانی اعلام کرده است که سال آینده اولین خودرو برقی در ایران را مونتاژ و وارد بازار می‌کند. این اتومبیل یک خودرو برقی چینی است. این خودرو چینی در بازار جهانی سودا SA01 و در ایران کارمانیا eK1 نام‌گذاری شده است.

شرکت آلمانی adac که از معتبرترین شرکت‌های مهندسی خودرو در اروپا محسوب می‌شود، این خودرو را بررسی کرده است. بر اساس بررسی این مؤسسه آلمانی این خودرو در تست تصادف بسیار ضعیف عمل کرده و ناامن به نظر می‌رسد. تست‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که این خودرو قابلیت پیمایش بالایی با یک‌بار شارژ شدن ندارد و می‌تواند حدود ۲۰۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ شدن طی کند.

این خودرو فاقد سیستم کنترل پایداری است که سبب می‌شود در پیچ‌های عملکرد مناسبی در زمینه فرمان پذیری نداشته باشد. موتور الکتریکی این خودرو ۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن ۲۴۰ نیوتن‌متر است. ظرفیت باتری این خودرو حدود ۴۰ کیلووات ساعت است و با برق شهری حدود ۱۰ ساعت شارژ شدن آن زمان می‌برد.

در ایران سیستم شارژ سریع به تعداد کافی وجود ندارد. تاکنون تنها یک واحد شارژ سریع در شهر تهران راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: راهنما خرید ماشین شارژی و موتور شارژی

خرید ماشین شارژی
خرید ماشین شارژی

پرفروش‌ترین خودروهای برقی جهان

صنایع خودروسازی جهان شاهد تحولی جدی هستند. خودروهای برقی جایگزین خودروهایی می‌شوند که دارای موتورهای احتراقی هستند. کدام خودروساز بیشترین خودروهای برقی را به فروش رسانده است؟

تسلا مدل ۳

در عرصه خودروهای برقی فعال تسلا حرف اول را می‌زند. این شرکت در سال ۲۰۲۰ از مدل ۳ در سراسر جهان ۳۶۵ هزار و ۲۴۰ دستگاه به فروش رسانده و برای سومین سال پیامی در رتبه نخست جای گرفته است.

Wuling Hongguang Mini

خودروی سه در چینی با قیمتی کمتر از ۴ هزار یورو تا پایان سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۱۹ هزار و ۲۵۰ دستگاه به فروش رسانده است. شمار فروش این خودرو که محصول مشترک SAIC، وولینگ و جنرال موتورز است به احتمال زیاد در سال جاری رشد صعودی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: راهنما خرید ماشین شارژی فراری

رنو زوئه

رنو الکتریکی زوئه، یک‌صد هزار و ۴۳۱ دستگاه در جهان به فروش رفته که در رتبه سوم پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی جهان قرار می‌گیرد. این خودرو در فرانسه نیز پرفروش‌ترین است.

تسلا Y

تسلا مدل ۳ یک رقیب داخلی نیز پیدا کرده است. فروش تسلا Y در ماه مارس ۲۰۲۰ کلید خورد و تا پایان این سال ۷۹ هزار و ۷۳۴ دستگاه به فروش رسید و در رتبه چهارم جهان جای گرفت. در ماه ژوئن سال جاری تولید این خودرو در براندنبورگ آلمان هم آغاز می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا