سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی طلا امروز 1400/04/09

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار اشتغال در آمریکا هستند تا سرنخ بیشتری از سیاست پولی فدرال رزرو به دست بیاورند قیمت طلا امروز در نزدیکی پایین ترین رقم بیش از دو ماه گذشته در نوسان بود و در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه از نوامبر 2016 قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.22 درصد کاهش به 1757 دلار و 44 سنت رسید. دیروز قیمت طلا به پایین ترین رقم از 15 آوریل یعنی 1749 دلار و 20 سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت هم با 0.31 درصد کاهش به 1758 دلار و 20 سنت رسید.

تغییر لحن ناگهانی مقام های فدرال رزرو در مورد سیاست پولی آمریکا سبب شده تا قیمت طلا در ماه جاری میلادی 7.5 درصد افت کند. اما در عین حال فلز زرد در مسیر ثبت رشد قیمت فصلی 3.3 درصدی قرار دارد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست بازارهای ارزی در موسسه دیلی اف ایکس گفت: «از زمان تغییر رویکرد فدرال رزرو آمریکا در مورد سیاست های پولی طلا افت محسوسی را تجربه کرده و اکنون نیز بازار در انتظار آمارهای اقتصادی این کشور است تا سرنخ های بیشتری کسب کند.»

وی افزود: «آمارهای اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا که روز جمعه منتشر می شود، اصلی ترین عامل شکل دهنده به بازار طلا در کوتاه مدت است. اگر این آمارها نشان دهد که دستمزدها بالا رفته و استخدام ها رشد قابل توجهی داشته است، شاهد افت بیشتر قیمت طلا خواهیم بود.»

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، انتظار می رود بخش غیرکشاورزی اقتصاد آمریکا در ماه ژوئن 690 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد. این رقم در ماه می 559 هزار شغل بوده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا