سرور مجازی
فضای مجازی

دادگاه روسیه گوگل را 14 میلیون روبل جریمه کرد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی دادگاه مسکو اعلام کرد که گوگل به دلیل امتناع از حذف اطلاعات ممنوعه، با توجه به پنج پروتکل ارائه شده علیه این غول فناوری اطلاعات، 14 میلیون روبل (190479 دلار) جریمه شده است.

یک مقام قضایی در این باره گفت: گوگل در ارتکاب پنج جرم اداری مجرم شناخته شد. طبق پنج پروتکل، شرکت به 14 میلیون روبل جریمه اداری محکوم شد.

پیش از این، دادگاه روسیه گوگل را به دلیل امتناع از حذف اطلاعات ممنوعه تحت 3 پروتکل اداری 9.5 میلیون روبل (129240 دلار) و 3 میلیون روبل (40812 دلار) به دلیل امتناع از قراردادن پایگاه داده های کاربران روسی خود در خاک این کشور، جریمه کرد. بنابراین، در مجموع دادگاه های روسیه شرکت گوگلGoogle را 26.5 میلیون روبل (360.565 دلار) جریمه کردند.

سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه (Roskomnadzor) قبلاً گزارش داده بود که شرکت YouTube ، متعلق به Google LLC، نتوانسته است حدود 5000 محتوای ممنوعه را حذف کند.

جریمه 500 میلیون یورویی گوگل توسط فرانسهاحتمال جریمه 82000 دلاری گوگل در روسیه

به گفته این سازمان ناظر، یوتیوب به درخواست های این سازمان برای حذف مطالب حاوی اطلاعات غلط، از جمله در مورد ویروس کرونا، توجه نمی کند.

سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه تصریح کرد که این سایت به اشتراک گذاری فیلم از نظر حجم محتوای غیرقانونی حذف نشده، پیشتاز است.

از ابتدای سال جاری میلادی، 11 پروتکل جریمه علیه Google LLC برای حذف محتوای غیرقانونی تنظیم شده است. این سازمان ناظر همچنین در رابطه با امتناع این شرکت از قراردادن پایگاه داده های کاربران روسی خود در این کشور پرونده را به دادگاه برده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا