سرور مجازی
امنیت

هکرهای روس به شبکه برق اوکراین حمله کردند

کرها با هدف گرفتن یکی از بزرگترین شرکت‌های انرژی این کشور سعی داشتند برخی ایستگاه‌های برق فرعی را تعطیل کنند که این امر به خاموشی برای بیش از ۲ میلیون نفر منجر می‌شد.

به گزارش mydtc از مهر، بدافزاری که در این حمله به کار گرفته شده، مشابه نمونه‌ای است که توسط هکرهای روسی استفاده شده و به قطع برق در کیف منجر شده بود.

محققان امنیت سایبری معتقدند یک گروه نظامی روسیه به نام «سندورم»(Sandworm) مسئول این حمله هستند. این جدی ترین حمله سایبری است که از زمان حمله روسیه به اوکراین به این کشور انجام شده است.

ویکتور ژورا نایب رئیس سازمان ارتباطات ویژه کشور اوکراین در یک کنفرانس خبری گفت: تیم او در آغاز حمله روسیه به این کشور نسبت به یک حمله سایبری احتمالی به شبکه برق آگاه شدند.

به گفته او با وجود تلاش‌های بسیار برای حفظ امنیت سایبری شرکت‌های انرژی در این کشور، هکرها شرکت‌های خصوصی را در معرض خطر قرار داده‌اند که وظیفه تامین برق برای دو میلیون شهروند را برعهده داشته‌اند.

ژورا در این باره گفت: هکرها تصمیم داشتند در ۸ آوریل خاموشی ایجاد کنند. به نظر می‌رسد ما بسیار خوش شانس بوده‌ایم که در موقع مناسب نسبت به این روند واکنش نشان دادیم.

ژورا از شرکت امنیت سایبری ESEST و مایکروسافت برای کمک در شناسایی و خنثی سازی این بدافزار تشکر کرد.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا