نماد سایت مجله خبری دیتاسنتر من

عرضه سامانه نانویی گندزدای آب دریا با یک چهارم قیمت نمونه خارجی

به گزارش ایسنا، مهدی شفیعی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه سامانه‌های نانویی الکترولیز آب دریا دارای۴۰۰ میلیون دلار گردش مالی در صنعت کشتیرانی است، گفت: از دیگر کاربردهای این فناوری می‌توان به استفاده از آن در پتروشیمی‌ها اشاره کرد.

وی افزود: در سامانه طراحی شده آب دریا به عنوان ورودی دریافت‌ شده و طی فرآیند الکترولیز، ماده هیپوکلریت سدیم (آب ژاول) با غلظت کلر آزاد مناسب برای گندزدایی آب، تولید و تزریق می‌شود تا بتوان شرایط حساس آب را برای پرورش میگو و ماهی فراهم کرد. این روش نوین، اخیرا در کشورهای پیشرو در صنعت پرورش آبزیان همچون کشورهای شیلی و استرالیا مورد استفاده قرار گرفته است.

شفیعی خاطر نشان کرد: طراحی و ساخت تمامی قطعات و تجهیزات به‌کار رفته در این سامانه کاملا ایرانی بوده و با کوشش جمعی از مهندسان و محققان جوان این شرکت به مرحله تولید، بهره‌برداری و صادرات رسیده است. در طراحی و ساخت این سامانه از فناوری‌های نوین و دانش روز دنیا استفاده شده است که از جمله آن می‌توان به آند با پوشش نانوساختار مخلوط اکسیدهای فلزی (آند MMO) اشاره کرد.

به گفته وی سال گذشته قرارداد فروش و نصب این دستگاه با یک شرکت اماراتی جهت استفاده در تصفیه و گندزدایی آب مزارع دریایی پرورش میگو و ماهی در کشور امارات به امضا رسید.

عملکرد این الکترولایزر این سامانه به گونه‌ای است که شروع به جایگزینی با نمونه‌های خارجی شده است و این دستگاه‌ها یک چهارم نمونه خارجی قیمت دارند.

این سامانه‌ها، در صنایع مختلفی کاربرد دارند که می‌توان به گندزدایی آب مورد نیاز شرب شهری و روستایی، صنایع غذایی، آبزیان، صنایع دریایی و آب‌های رهاشونده در طبیعت، استخرها، دریاچه‌های طبیعی و مصنوعی و صنایع شهری، تجاری و کشاورزی اشاره کرد.

به نقل از ستاد نانو، تا اکنون پروژه‌های ملی و بزرگی توسط این شرکت دانش‌بنیان انجام شده است که می‌توان به پروژه انتقال آب خلیج فارس، پروژه پتروشیمی مروارید و مبین، گندزدایی آب توازن کشتی‌ها و خنک‌کاری در صنایع نفت و گاز کشور اشاره کرد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل