سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

شیائومی یکی از قابلیت‌های امنیتی می میکس ۴ را به دستور دولت چین حذف کرد

شیائومی اخیرا از گوشی می میکس ۴ رونمایی کرده و این دستگاه در یک پیش‌فروش، با استقبال بالایی هم روبه‌رو شده. حالا گزارشی می‌گوید دولت چین از این کمپانی خواسته قابلیت ضد سرقت را از این پرچمدارش حذف کند و شیائومی دست به چنین کاری زده است.

می میکس ۴ یک پرچمدار قدرتمند و اولین گوشی شیائومی با دوربین سلفی زیر نمایشگر است. این دستگاه در کنار مشخصاتی مانند نمایشگر ۶.۶۷ اینچی OLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس، از یک قابلیت ویژه هم بهره می‌برد که سیستم ضد سرقت بود.

در مراسم معرفی این گوشی هوشمند، شیائومی به قابلیت ضد سرقت اشاره کرد که کاربران توسط آن می‌توانستند یک گوشی گم شده را حتی با برداشتن سیم‌کارت، پیدا کنند. علاوه بر این، دستگاه بدون تاییدیه کاربر با سیم‌کارت دیگری کار نمی‌کرد.

حالا مشخص شده که چنین قابلیتی دیگر در میکس ۴ وجود ندارد. ظاهرا رگولاتورها به چنین قابلیتی چراغ سبز نشان نداده‌اند و همچنین این قابلیت از قوانین مربوط هم پیروی نمی‌کند.

می میکس ۴

این گوشی هوشمند تنها در چین به فروش می‌رسد و فعلا شیائومی برنامه‌ای برای عرضه جهانی‌اش ندارد. شاید در صورت ورود این دستگاه به بازارهای خارج از چین، شاهد استفاده از چنین قابلیتی در آن باشیم.

این پرچمدار در نسخه‌های مختلف در چین به فروش می‌رسد. نسخه پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۷۷۱ دلار قیمت دارد. شیائومی می میکس ۴ با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۸۱۷ دلار فروخته می‌شود. بالاترین نسخه با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، ۹۷۲ دلار قیمت دارد.

اگرچه قیمت نسخه‌های مختلف میکس ۴ با توجه به مشخصاتش قابل قبول است، اما در صورت عرضه در بازار جهانی با قیمت‌های بالاتری روبه‌رو خواهیم شد. در گذشته شاهد چنین موضوعی برای گوشی می ۱۱ در بازار چین و بازار جهانی بوده‌ایم، البته عرضه میکس ۴ احتمالا محدودتر از می ۱۱ خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا