سرور مجازی
تکنولوژی

رونمایی از طرح شهر هوشمند جدید عربستان؛ استفاده کامل از انرژی تجدیدپذیر و آب بازیافتی

UTB، شرکت طراحی مستقر در دبی شهر هوشمند جدیدی به نام AlNama را برای عربستان طراحی کرده که 44 هزار ساکن را در خود جای می‌دهد و 100 درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر و آب بازیافتی استفاده می‌کند. همچنین وعده داده شده که با ایجاد این شهر، برای 10 هزار نفر در زمینه انرژی‌های سبز شغل ایجاد خواهد شد.

ویژگی‌های طرح شهر هوشمند جدید عربستان

شهر هوشمند

شهر هوشمند AlNama (به معنی رشد و شکوفایی) در منطقه‌ای به اندازه 10 کیلومتر مربع در شهر ریاض، با مراکز مختلفی از جمله مسکونی، آموزشی، تجاری، گردشگری و پزشکی، زندگی پایداری را برای 44 هزار شهروند خود ارائه می‌کند. همچنین 10 هزار شغل در بخش‌های مختلفی از جمله صنایع سبز ایجاد می‌شود.

علاوه بر این، در شهر مستقر در عربستان به صورت کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر یا سبز استفاده می‌شود و 44.5 کیلومتر پیست اختصاصی برای دویدن، دوچرخه‌سواری و سوارکاری شهروندان خود خواهد داشت.

این پروژه توسط شرکت مشاوره و طراحی URB مستقر در دبی هدایت می‌شود که در ساخت شهرهای هوشمند سابقه طولانی دارد. مدیرعامل این شرکت، «بهارش باقریان» روی پروژه‌های متعددی از جمله شهر پایدار در منطقه یتی در عمان و جزیره یاس در امارات متحده عربی کار کرده است. او توضیح می‌دهد:

نوشته های مشابه

«هدف AlNama این است که به نسل بعدی شهرهای خودکفا تبدیل شود که تمام نیازهای خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین کالری دریافتی ساکنان تولید می‌کند.»

شهر هوشمند

از کشاورزی بیوسالین، باغ‌های مولد، خشک‌رودها و زیستگاه‌های غنی از کربن به عنوان ویژگی‌های کلیدی و مهم این طراحی نوآورانه یاد شده است. همچنین مراکز مختلف، این شهر را به یک مقصد منحصر‌به‌فرد و همچنین یک جاذبه برای توریست‌ها و گردشگران پزشکی تبدیل می‌کند.

باقریان توضیح می‌دهد:

«درنهایت، شهر تبدیل به مقصدی برای کار، زندگی و بازدید خواهد شد که در آن مردم، سیاره و سودآوری می‌توانند به طور متعادل رشد کنند.»

او امیدوار است تا AlNama به یک الگوی جدید برای تمام شهرهای آینده تبدیل شود و مانند آن، شهرهایی با انرژی سبز توسعه یابد. عربستان سعودی هم اکنون در حال ساخت یک کلان شهر به ارزش 500 میلیارد دلار به نام NEOM است که بسیاری از ویژگی‌های یک شهر هوشمند را در خود جای می‌دهد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا