سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

تولید روزانه هزار خودرو ناقص؛ سهم جنرال موتورز از کمبود جهانی چیپ در بازار جهان

مشکل جهانی کمبود تراشه باعث شده شرکت جنرال موتورز ده‌ها هزار دستگاه از تولیدات خود را به علت ناقص بودن، در پارکینگ‌های بسیار بزرگ در سرتاسر آمریکا دپو کند. عمده این خودروها مربوط به مدل‌های شاسی‌بلند و پیکاپ‌ها هستند و گفته می‌شود روزانه هزار دستگاه بر شمار آنها افزوده می‌شود.

در شرایط کنونی که تقریبا تمامی خودروسازان بزرگ دنیا با مشکل کمبود تراشه مواجه هستند، جنرال موتورز و چند شرکت دیگر بجای تعطیل کردن کارخانه‌ها، به روش تولید ناقص رو آورده‌اند. مدل‌های تولیدی به این روش، راهی پارکینگ می‌شوند تا هر موقع که قطعات لازم تامین شد، بلافاصله تکمیل و به فروش برسند.

آنطور که نشریه The Detroit Free Press گزارش کرده، در حال حاضر بیش از ده هزار خودرو در پارکینگ کارخانه جنرال موتورز در تگزاس خوابیده که کادیلاک اسکلید، شورولت تاهو، شورولت Suburban و جی‌ام‌سی یوکان از مهم‌ترین آنها هستند.

به غیر از این در کارخانه ونتزویل هم ۹۲۷۵ پیکاپ سایز متوسط در انتظار رسیدن تراشه بسر می‌برند. نکته جالب اینکه برخی منابع مدعی شده‌اند جنرال موتورز قصدی برای تعطیلی این مجموعه ندارد و می‌خواهد کماکان ۱۵ هزار دستگاه پیکاپ دیگر را در آنجا تولید کند. طبق گزارش نشریه The Detroit Free Press این کارخانه اوایل تابستان تا ۳۰ هزار دستگاه پیکاپ سایز متوسط تولید و به نمایندگی‌ها تحویل داده است.

جنرال موتورز حدود ۱۵ هزار خودروی ناقص دیگر در کارخانه لنسینگ دلتا دارد. پل جیکبسون (Paul Jacobson) مدیر مالی جنرال موتورز در رابطه با وضعیت موجود گفته هر هفته نسبت به بررسی شرایط اقدام شده و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

GMC-Sierra-Outdoor

شایان ذکر است مشکل کمبود تراشه پس از گسترش ویروس کرونا به یک بحران جهانی تبدیل شده و شمار زیادی از خودروسازان با آن درگیر هستند. در این بین حتی برخی برندها مجبور به تعطیلی موقت کارخانه‌های خود شده و پرسنل خود را به مرخصی اجباری فرستاده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا