سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

دادگاه تجدیدنظر رقم غرامت اپل به شرکت PanOptis را به ۳۰۰ میلیون دلار کاهش داد

یک هیئت منصفه فدرال در ایالت تگزاس از اپل خواسته تا ۳۰۰ میلیون دلار به‌صورت حق بهره مالکانه به شرکت PanOptis غرامت بپردازد. این رای به موجب نقض پتنت فناوری‌های بی‌سیم صادر شده و نسبت به حکم قبلی رقم پایین‌تری را طلب می‌کند.

اپل یک سال پیش به خاطر نقض پتنت‌های ۴G LTE شرکت PanOptis به پرداخت غرامت ۵۰۶.۲ میلیون دلاری محکوم شد. به دنبال این حکم، اپل درخواست تشکیل مجدد دادگاه را کرد چون مدعی بود که تصمیم هیئت منصفه بیش از حد ساده انگارانه بوده است. حالا برگزاری یک دادگاه جدید رای غرامت اپل را به ۳۰۰ میلیون دلار کاهش داده است.

زمانی که اپل درخواست تشکیل مجدد دادگاه را داد، قاضی «رادنی گیل‌استرپ» از هیئت منصفه خواست تا با رویکردی منصفانه، معقولانه و بدون تبعیض (FRAND) درباره این پرونده تصمیم‌گیری کنند. هیئت منصفه اکنون با بررسی مجدد پرونده به این نتیجه رسیده که غرامت ۳۰۰ میلیون دلاری برای اپل کافیست.

کوپرتینویی‌ها در بیانیه‌ای در واکنش به این خبر اعلام کردند: «از هیئت منصفه بابت زمانی که به بررسی پرونده اختصاص دادند تشکر می‌کنیم اما از رای آن‌ها ناامید شده‌ایم و می‌خواهیم پرونده را به استیناف ببریم. Optis هیچ محصولی نمی‌سازد و تنها کسب و کارش گردآوری پتنت و شکایت از شرکت‌هاست. ما به تلاش برای مقابله با دریافت مبالغ غیرمعقولانه بابت پتنت‌هایی که این شرکت در اختیار دارد، ادامه می‌دهیم.»

شرکت PanOptis پتنت‌های خود را از سه شرکت پاناسونیک، سامسونگ و ال‌جی به دست آورده است. بخشی از مالکیت‌های فکری پاناسونیک و ال‌جی در سال ۲۰۱۴ به Optis Cellular منتقل شد و سامسونگ هم مالکیت‌های فکری خود را به Unwired Planet منتقل کرد که هر دو از زیرمجموعه‌های PanOptis هستند.

این شرکت در سایر کشورها هم به دنبال دریافت مجموعا ۷ میلیارد دلار غرامت از اپل است. آن‌ها در بریتانیا در پرونده‌ای سنگین با اپل در دادگاه درگیر هستند، تا حدی که اپل تهدید کرده اگر دادگاه از موضع خود عقب‌نشینی نکند، آن‌ها مجبور به ترک این بازار می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا