سرور مجازی
فضای مجازی

سواحل مکران محور توسعه اقتصادی کشور است

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجتبی یوسفی با بیان اینکه یکی از شاخص های اصلی رشد اقتصادی کشورها، توجه به اقتصاد دریامحور و استفاده از ظرفیت های دریایی است، اظهار کرد: مزیت دریایی ایران بی نظیر است و صرفا با استفاده از سرمایه گذاری دولت نمی توانیم فعالیت های اقتصادی را پیش ببریم و باید بتوانیم با سرمایه گذاری داخلی و نیز ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران خارجی، از ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل در حوزه دریایی و بندری بهره مند شویم.

وی ادامه داد: تسهیل قوانین بالادستی یکی دیگر از مسائل مهمی است که در حوزه سرمایه گذاری باید به آن توجه ویژه داشته باشیم تا شرایط برای فعالان بخش خصوصی به بهترین شکل فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه سواحل مکران می تواند محور توسعه اقتصادی کشور باشد، عنوان کرد: با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، چابهار و سواحل مکران می توانند محور توسعه اقتصادی ایران باشند و در عین حال بنادر شهیدرجایی و امام خمینی (ره) می توانند به هاب منطقه تبدیل شوند. خوشبختانه کشور ما به آب های آزاد متصل است و همین مساله می تواند با جذب سرمایه گذاری و رشد اقتصادی همراه باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ایران موقعیت جغرافیایی فوق العاده ای دارد و همین ویژگی می تواند مزیت رقابتی ایجاد کند، در عین حال ظرفیت های دریایی در شمال و جنوب کشور بر کسی پوشیده نیست و همین امر می تواند مبنای توسعه و پیشرفت اقتصادی برای کشور با استفاده از ظرفیت های دریایی و بندری قرار گیرد.

یوسفی با اشاره به اینکه از 5800 کیلومتر نوار ساحلی در کشور برخورداریم، اضافه کرد: باید از ظرفیت دریایی و نوار ساحلی خود به بهترین شکل استفاده کنیم، متاسفانه کمتر از 10 درصد جمعیت کشور ما در نوار ساحلی زندگی می کنند در حالی که حدود دو سوم جمعیت مردم در کشورهای توسعه یافته در نوار ساحلی زندگی می کنند اما جمعیت کشور ما در نواحی مرکزی متمرکز شده است.

به گفته وی، کشور از نظر فنی و مهندسی شرایط بسیار خوبی در منطقه دارد و در عین حال از پتانسیل بالای نیروی انسانی برخودار است و باید بتواند با برنامه ریزی صحیح و مدون از ظرفیت دریایی و اقتصاد دریامحور در جهت توسعه اقتصادی ایران استفاده کند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا