سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

اعطای صدها میلیارد تومان اعتبار به بیش از ۵۲ هزار نفر در طرح خرید اعتباری دیجی‌پی

در طرح خرید اقساطی دیجی‌پی تا کنون صدها میلیارد تومان اعتبار خرید آنلاین کالا به بیش از ۵۲ هزار نفر در سراسر کشور اعطا شده که نزدیک به ۲۰ هزار نفر از این آمار در ابتدای امسال صورت پذیرفته است.

آنطور که دیجی پی گزارش داده با استفاده از این طرح و طرح‌های مشابه و همچنین با افزایش ضریب نفوذ خدمات «اعطای اعتبارات خرد» به کاربران، می‌توان گام مهمی برای توسعه اکوسیستم اقتصاد دیجیتال و عاملی برای رشد تجارت الکترونیک و اعتماد آفرینی میان فعالان این حوزه برداشت.

یکی از مزایای این خدمات، غیرحضوری و الکترونیک بودن فرآیند اعتباردهی و تفاوت عمده آن با روند اعطای وام در روش‌های سنتی و بانکی‌ست. مضاف بر این در روش یاد شده کاربران نیازی به ارائه ضامن ندارند که این موضوع هم به تسریع و سهولت دسترسی به این خدمات کمک می‌کند.

دیجی‌پی

«هومن امینی» مدیرعامل شرکت دیجی‌پی، پیش از این در گفت‌وگویی با اشاره به این‌ که یکی از رسالت‌های این شرکت کمک به اقتصاد دیجیتال با بهبود فرآیند خرید است، گفته بود: «با همین هدف پروژه اعتبار مصرف‌کننده دیجی‌پی را از سال گذشته آغاز کردیم. ایده‌آل ما آن است که هیچ وثیقه‌ای از افراد دریافت نکنیم، ولی فعلا به‌خاطر تعاملاتی که با مجموعه‌های تأمین‌کننده اعتبار داریم، چکی از مشتری دریافت می‌کنیم و در نهایت آن را برمی‌گردانیم».

امینی در این گفتگو درباره برنامه‌ها و امیدهای دیجی‌پی برای آینده هم گفت: «امیدواریم مشتری‌های فرآیند وام‌دهی خرد آن‌قدر خوش‌حساب باشند که بتوانیم تأمین‌کنندگان را متقاعد و مبالغ خرد را با حداقل وثیقه اعطا کنیم.»

دیجی‌پی هم‌گام با برنامه‌ی اختصاصی خود برای اجرا و توسعه‌ی وام‌دهی خرد در ایران، بیش از یک سال است که امکان خرید اقساطی از فروشگاه دیجی‌کالا را برای کاربران فراهم کرده است. کاربران دیجی‌پی با ثبت درخواست از طریق این اپلیکیشن، اعتبارسنجی شده و در صورت تأیید اعتبار، بدون نیاز به ضامن و فقط با ارائه یک برگ چک صیادی اعتبار خرید آنلاین دریافت می‌کنند.

کارشناسان اقتصاد دیجیتال در ایران نگاه خوش‌بینانه‌ای به این قبیل فعالیت‌ها در اکوسیستم تازه‌ شکل‌گرفته لندتک در کشور دارند و امیدوارند با فراهم شدن بسترهای بیشتر و اعتمادسازی در میان کاربران، راه برای فعالان این حوزه هموارتر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا