سرور مجازی
فضای مجازی

درخواست دولت چین از خودروسازان برای حفاظت از اطلاعات اشخاص

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دولت چین از خودروسازان خواست تا حفاظت از اطلاعات مردم را تقویت کرده و داده های کلیدی تولید شده داخلی را در این کشور ذخیره کنند.

طبق سیاست جدیدی که وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در وب سایت خود منتشر کرده است، خودروسازان باید هم برای انتقال داده های مهم به خارج از این کشور و هم قبل از به روزرسانی سیستم های داخلی خودروها، مجوز قانونی بگیرند.

بر اساس این گزارش، در صورتی که شرکت ها از این قوانین پیروی نکنند، مجازاتی عنوان نشده است.

این سیاست در حالی اعلام شد که چین در راستای هدف گسترده تر خود برای تشدید سیاست های مربوط به حریم خصوصی تلاش می کند تا از امنیت داده های تولید شده توسط وسایل نقلیه متصل به هم اطمینان حاصل کند چرا که افزایش خودروهای هوشمند مانند تسلا نگرانی ها درباره امنیت ملی این کشور را برانگیخته است.

کمبود جهانی تراشه فروش خودروی چین را کاهش داداولین افت فروش صنعت خودروی چین در 14 ماه گذشته رقم خورد

چین در ماه آوریل نسخه دوم پیش نویس قانون حفاظت از اطلاعات شخصی را صادر کرد که بر اساس آن، پلتفرم های فناوری اقدامات سختگیرانه تری را برای اطمینان از ذخیره امن داده های کاربران اعمال می کنند.

در ماه سپتامبر، این کشور قانون امنیت داده های خود را اجرا می کند که بر اساس آن، شرکت هایی که "داده های مهم" را پردازش می کنند، باید خطرات را ارزیابی و گزارش ارائه کنند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا