سرور مجازی
zoomit

هواوی احتمال بازگشت تراشه‌های Kirin در سال ۲۰۲۳ را رد کرد

هواوی زمانی با ساخت تراشه‌های Kirin، به‌عنوان یکی از رقبای سرسخت سیستم-روی-چیپ‌های اسنپدراگون کوالکام شناخته می‌شد؛ بااین‌حال، تحریم‌های ایالات‌متحده علیه غول فناوری چینی در چندسال گذشته، باعث شد تا واحد تراشه‌سازی آن با محدودیت‌های فراوانی مواجه شود و نتواند مثل گذشته به پیشرفت خود ادامه دهد. طی ماه‌های گذشته، گزارش‌هایی درمورد احتمال بازگشت سیستم-روی-چیپ‌های Kirin هواوی منتشر شد، اما این شرکت شایعات مذکور را رد کرده است.

به‌نوشته‌ی NotebookCheck، با قرار گرفتن کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند هواوی در فهرست‌سیاه دولت آمریکا، ضربه‌ی بسیار سنگینی به این شرکت وارد شد. اگرچه سیستم-روی-چیپ‌های هواوی در چین ساخته می‌شوند اما همچنان به فناوری‌های شرکت‌های آمریکایی و بین‌المللی وابسته است و تحریم‌های اعمال‌شده علیه آن، باعث شد تا سایر شرکت‌های ایالات متحده و شرکت‌های مهم در سایر نواحی جهان، از همکاری با غول فناوری چینی، منع شوند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • هواوی در سه‌فصل اول ۲۰۲۲ حدود ۱۵ میلیارد دلار در بخش تحقیق‌وتوسعه هزینه کرده است
  • آمریکا و تأکید بر امنیت ملی؛ فروش تجهیزات ارتباطی جدید هواوی ممنوع می‌شود؟

به‌هرحال، چندین گزارش و شایعه مبنی‌بر احتمال بازگشت تراشه‌های Kirin هواوی در سال ۲۰۲۳ منتشر شد، اما حساب کاربری All Weather Technology News در ویبو، این شایعات را بی‌اساس خواند و معرفی تراشه‌های جدید را در سال آینده‌ی میلادی تکذیب کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا