سرور مجازی
اقتصادی

بازار خودروهای وارداتی کاهشی شد/ ریزش قیمت تا 500 میلیون تومان + جدول

بازار خودروهای وارداتی کاهشی شد/ ریزش قیمت تا 500 میلیون تومان + جدول

بی‌خبری از زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار در حالی است که اواخر هفته گذشته بود که سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی پس از 8 ماه (اسفند سال گذشته) به روز شد و همین به روز شدن موجب شد تا بازار خودروهای وارداتی و مونتاژی در آخرین هفته مهر ماه سمت و سوی کاهشی به خود گیرد. سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در جدیدترین بروز رسانی اسامی جدیدی از خودروها را در سامانه بارگذاری کرد. در اطلاعیه این سامانه به این نکته اشاره شده، متقاضیانی می توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی نسبت انتخاب و خریداری خودروهای عرضه شده اقدام کنند که پیش‌تر در مرحله اول فروش ثبت نام کرده و ودیعه اول که معادل 500 میلیون تومان بود را سپرده گذاری کرده باشند. هرچند این سامانه پس از مدت‌ها به روز شد، اما ثبت‌نام‌کنندگان هنوز امیدی به تحویل خودروهای ثبت نامی خود ندارند.

قیمت وارداتی‌ها در بازار

اما خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا» مدل 2019 در هفته جاری با کارکرد 16 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود 4 میلیارد در بازار قیمت‌گذاری شد. دامنه نوسانی به وجود آمده در قیمت خودرو به قیمت‌گذاری از سوی فروشندگان باز می‌گردد، بطوریکه نبود نظارت قیمت خودروهای وارداتی موجب شده تا برخی از این خودروها که در بازار طرفدار بیشتری دارند با قیمت‌های متفاوت از سوی مالکان عرضه شوند.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد 30 هزار کیلومتر هم در بازار با بازه قیمتی 2 میلیارد و 500 میلیون تا 2 و میلیارد 600 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. اما «النترا» مدل 2018 هم در هفته سپری شده با کارکرد 38 هزار تا کارکرد با دامنه نوسانی 2 میلیارد در بازار قیمت‌گذاری شد.

اما «میتسوبیشی اوتلندر» در هفته سپری شده با کارکرد 60 هزار تا با بازه قیمتی 3میلیارد و 100 میلیون تا 3 میلیارد و 200 میلیون قیمت‌گذاری خورد.

همچنین ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «توسان IX35» مدل 2018 بدون کارکرد هم در هفته سپری شده با قیمت 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته 4 میلیارد و 500 میلیون تومان معامله شد.

بازار خودروهای وارداتی کاهشی شد/ ریزش قیمت تا 500 میلیون تومان + جدول

223223

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا