سرور مجازی
فضای مجازی

تولید نفت غیراوپک سال آینده 3 برابر می‌شود

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، آژانس بین المللی انرژی در گزارش اخیر خود اعلام کرد که کشورهای تولیدکننده نفت که عضو ائتلاف اوپک پلاس نیستند امسال 0.6 میلیون بشکه در روز تولید نفت خود را افزایش می دهند.

به گفته این آژانس، طی سال 2022 تولید نفت این کشورها به 1.7 میلیون بشکه در روز افزایش می یابد. تولیدکنندگان نفت در ایالات متحده 60 درصد از این رشد را به خود اختصاص می‌دهند.

آژانس بین المللی انرژی افزود: کشورهای اوپک پلاس همچنین تولید نفت خود را با نرخ 400 هزار بشکه در روز هر ماه در سال جاری و سال آینده بازیابی می کنند.

اوپک تولید نفت خود را در ماه ژوئیه افزایش دادآژانس بین‌المللی انرژی دورنمای تقاضای نفت را پایین آورد

این سازمان همچنین گفت: به طور خاص، عرضه جهانی نفت خام در ماه ژوئیه به دلیل خروج عربستان از کاهش داوطلبانه (تولید) از ماه فوریه، 1.7 میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

کارشناسان آژانس بین المللی انرژی معتقدند چنین نرخ های رشد تولید حتی ممکن است در اوایل سال آینده مازاد عرضه را به همراه داشته باشد.

در این میان اگر تهران موفق شود پس از انتخابات ریاست جمهوری درباره توافق هسته ای با آمریکا به توافق برسد، احتمال ورود نفت ایران به بازار همچنان وجود دارد. در حال حاضر تحریم های آمریکا تقریبا 1.3 میلیون بشکه در روز از عرضه نفت ایران را محدود می کند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا