سرور مجازی
اینترنت

گوگل پادکست در پایان راه

گوگل پادکست در پایان راه

گوگل اعلام کرد اپلیکیشن «گوگل پادکست» را در سال ۲۰۲۴ تعطیل کرده و «یوتیوب موزیک» را به خانه جدید پادکست‌ها تبدیل می‌کند.

به گزارش دیتاسنتر من از ایسنا، تعطیلی «گوگل پادکست» در راستای تغییرات گسترده برای انتقال شنوندگان برخط به «یوتیوب موزیک» انجام می‌شود.
گوگل اوایل سال میلادی جاری اعلام کرده بود «یوتیوب موزیک»، پشتیبانی از پادکست‌ها را در آمریکا آغاز می‌کند و تا پایان سال، در سطح جهانی گسترش خواهد داد.
این شرکت اخیرا اعلام کرده بود که امکان بارگزاری فیدهای آر اس اس به یوتیوب را تا پایان سال برای پادکسترها فراهم می‌کند.

اکنون گوگل اعلام کرده است که قصد دارد سرمایه‌گذاری در تجربه پادکست در «یوتیوب موزیک» را افزایش داده و این سرویس را به مقصد علاقه‌مندان پادکست تبدیل کند.
با این حال، تبدیل «یوتیوب موزیک» به خانه جدید پادکست‌ها، به معنای منتقل کردن کاربران از «گوگل پادکست» است.
این شرکت خاطرنشان کرد این اقدام منعکس کننده این است که مردم به چه گوش می‌دهند. حدود ۲۳ درصد از کاربران هفتگی پادکست در آمریکا می‌گویند «یوتیوب»، سرویسی است که بیشتر از آن استفاده می‌کنند و تنها چهار درصد از «گوگل پادکست» استفاده می‌کنند.

گوگل برای کمک به کاربران برای مهاجرت به «یوتیوب موزیک»، ابزاری را برای کاربران «گوگل پادکست» عرضه خواهد کرد تا فیدهای آر اس اس پادکست را به کتابخانه «یوتیوب موزیک» اضافه کنند.
ابزارهای مهاجرت هنوز موجود نیست اما این شرکت در هفته‌ها و ماه‌های آینده روی این ابزارها کار کرده و آنها را به همه کاربران عرضه خواهد کرد.

گوگل برای افزایش قدرت رقابت «یوتیوب موزیک» با اسپاتیفای، اپل موزیک و آمازون موزیک، به تدریج کاربران را از محصولات قدیمی به این سرویس هدایت می‌کند. «یوتیوب موزیک» در سال ۲۰۲۰، استراتژی انتقال مشابهی را عرضه کرد تا شنوندگان موسیقی را از «گوگل پلی موزیک» پیش از تعطیلی آن در همان سال، منتقل کند.
با این حال، پادکست‌ها، محصول دشوارتری هستند زیرا بسیاری از کاربران برای شنیدن آنها به یوتیوب مراجعه می‌کنند نه خود اپلیکیشن «گوگل پادکست» و «یوتیوب موزیک» تا همین اواخر، برای پشتیبانی از پادکست‌ها، آماده نبوده است.
بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، با این اقدام گوگل، اپل تنها بازیگر بزرگی خواهد بود که هنوز موسیقی و پادکست را یکجا، یکپارچه نکرده است.
 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا