سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ربات دوپا «لئوناردو» با الگوبرداری از پرواز پرندگان از زمین بلند می‌شود [تماشا کنید]

محققان مؤسسه فناوری کالیفرنیا ربات دوپا جدیدی را ابداع کرده‌اند که می‌تواند علاوه بر راه رفتن، با بال‌هایش پرواز کند. حرکت بال‌ها و نحوه بلند شدن ربات «لئوناردو» از پرواز پرندگان الگوبرداری شده است.

ربات دوپا همچنین قادر است تا حرکات دشواری مانند راه رفتن روی بند و سوار شدن روی اسکیت بورد را نیز انجام دهد.

موسسه فناوری کالیفرنیا در بیانیه خود اعلام کرد:

لئوناردو اولین رباتی است که از پاهای چند مفصلی و پیشرانه مانند ملخ استفاده می‌کند تا بتواند سطح بالایی از تعادل خود را کنترل کند.

محققان همچنین ویدیویی را به اشتراک گذاشتند که در آن نحوه راه رفتن و پرواز کردن روبات لئوناردو را نشان می‌دهد.

موسسه فناوری کالیفرنیا همچنین مقاله‌ای درباره این ربات در مجله Science Robotics منتشر کرده است. تنوع عملکردی لئوناردو به حدی است که می‌تواند مهارت‌هایی مانند راه رفتن، پرواز و یا ترکیبی از این دو مورد را بدون مشکلی انجام دهد.

محققان هم اکنون به دنبال راه‌هایی هستند تا با ارتقا طراحی پا و اتکای کمتر به پروانه‌های لئوناردو، این روبات را برای تعادل در هنگام راه رفتن، از نظر انرژی کارآمدتر کنند. این تیم همچنین قصد دارد بررسی‌های بیشتری روی خودمحور بودن این ربات انجام دهد تا بتواند محیط اطراف خود را ارزیابی کند و بتواند بهترین راه برای انجام کارهای خود را طراحی کند و انجام دهد.

انتظار می‌رود در آینده ربات لئوناردو برای بررسی فضا و فناوری‌های مورد استفاده در مریخ کاربرد داشته باشد و می‌تواند نشان‌دهنده نسل جدیدی از هواگرد بالگردان باشد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد محققان مفهوم این روبات را بر اساس موفقیت بالگرد نبوغ ناسا طراحی خواهند کرد. با این وجود اگر بالگرد ناسا به دوپا مجهز شود و بتواند کارهای زیادی انجام دهد، می‌تواند ماموریت‌های خود را با خیال راحت‌تری در زمین‌های ناهموار انجام دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا