سرور مجازی
فضای مجازی

شیرخشک‌های درحال فساد هنوز به گمرک اظهار نشده است

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد جمال ارونقی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر اینکه یک و نیم میلیون دلار مواد اولیه شیر خشک در گمرکات کشور در حال فاسد شدن است گفت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد 500 میلیون تن مواد اولیه تولید شیر خشک از طریق گمرک شهید رجایی بندر عباس وارد کشور شده است که بخشی از آن با درخواست صاحب کالا بدلیل شرایط نامناسب جوی بندر عباس به گمرک مشهد ترانزیت شده است.

وی افزود: این کالا در گروه کالایی یکم و مشمول ارز ترجیحی 4200 تومانی بوده که پس از رسیدن به گروه 25 و بعد گروه 27 تغییر یافته است.

ارونقی افزود: مکاتبات متعددی برای تغییر اولویت این کالا بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تخصیص ارز ترجیحی صورت پذیرفته، اما هنوز این درخواست مورد پذیرش وزارت صمت قرار نگرفته است و بنابراین هنوز ثبت سفارشی برای آن صادر نشده تا به گمرک اظهار شود.

وی گفت: طبق مقررات و با توجه به گذشت مدت زمان زیادی از ورود، کالا باید متروکه اعلام و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گرفت، اما چون هنوز کالا به فروش نرفته بود، با درخواست صاحب کالا، برای اعاده اظهارنامه اقدام شد تا تشریفات ترخیص کالا در گمرک آغاز شود.

معاون فنی گمرک افزود: این اقدامات هنوز منجر به نتیجه نشده و هنوز مجوزی از سوی وزارت صمت صادر نشده و از سوی دیگر، مجوز حداقل اسنادی هم از سوی وزارت بهداشت برای این کالا صادر نشده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا