سرور مجازی
رمز ارز

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بیت کوین در تاریخ 21 آوریل، کندل روزانه خود را در بالاترین سطحش در بیش از 10 روز گذشته بست و سطح 65 هزار دلار را پس گرفت. قیمت این ارز دیجیتال از کف 64346 دلار در 21 آوریل افزایش یافت و با 3.5 درصد افزایش به 66527 دلار در روز 22 آوریل رسید.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

قیمت بیت کوین در زمان نگارش این خبر، با 0.4 درصد رشد طی 24 ساعت گذشته، به 66616 دلار افزایش یافته است. همچنین لازم به ذکر است که قیمت این ارز دیجیتال از زمان رویداد هاوینگ در دو روز پیش، 5 درصد رشد کرده است. اکنون سوال اصلی فعالان بازار این است که آیا بیت کوین پس از هاوینگ به روند صعودی خود ادامه خواهد داد یا خیر؟ در ادامه به عواملی که می‌توانند در ماه‌های آینده باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال شود، نگاهی خواهیم داشت.

مشابهت شاخص سود باز بیت کوین با اکتبر 2023

داده‌های پلتفرم کوین‌گلس (Coinglass) نشان می‌دهند که فاندینگ ریت سود باز بیت‌کوین (OI) در 18 و 21 آوریل منفی شده بود. این شاخص اکنون بار دیگر مثبت شده و در 22 آوریل به سطح 0.0079 درصد رسیده که نشان‌دهنده افزایش تمایل معامله‌گران به ایجاد پوزیشن‌های لانگ است.

افت اخیر سود باز بیت کوین به زیر صفر درصد، پایین‌ترین سطح آن در بیش از شش ماه گذشته محسوب می‌شود که مشابه آن در اکتبر 2023 مشاهده شده بود.

قیمت بیت کوین از آن زمان، 146 درصد افزایش یافته است و اگر سناریوی مشابهی اتفاق بیفتد، چنین رشدی دوباره تکرار خواهد شد.

قدرت بیت کوین بالای 60 هزار دلار

یک معامله‌گر مستقل با نام مستعار Skew، با تجزیه و تحلیل تکنیکال چارت، بسته شدن کندل هفتگی بالای 65 هزار دلار را نکته‌ای بسیار مثبت توصیف کرد.

وی در توییت قبلی خود، نمودار زیر را به اشتراک گذاشته و بیان کرده بود که منطقه بین 65 هزار تا 66 هزار دلار برای قیمت بیت کوین حالت «آهن‌ربایی» پیدا کرده و واکنش قیمت نسبت به آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

توجه داشته باشید که بیت کوین از آن زمان، به بالای این منطقه صعود کرده و اکنون روی حمایت نسبتاً قوی تعریف‌شده توسط این منطقه تقاضا قرار دارد. همچنین، مدل IOMAP ارائه‌شده توسط اینتو‌دبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین در صورت نزول از حمایت‌های قوی برخوردار است، اما در صورت صعود، مقاومت‌های چندان قوی در مسیر آن قرار ندارد.

نمودار IOMAP زیر نشان می‌دهد که این منطقه حمایتی در محدوده قیمتی 64380 تا 66338 دلار، جایی که قبلاً 638330 واحد بیت کوین توسط 1.31 میلیون آدرس خریداری شده، قرار دارد.

در ادامه، تحلیلگر محبوب حوزه کریپتو به نام رکت کپیتال (Rekt Capital) هم بیان داشته که قیمت بیت کوین بالاتر از سطح 60 هزار دلار، از قدرت بالایی برخوردار است.

به گفته این معامله‌گر، قیمت بیت کوین احتمالاً به مدت چند ماه قبل از ورود به مرحله «صعود سهموی پس از هاوینگ»، بین محدوده 60 هزار و 70 هزار دلار نوسان خواهد کرد.

تمرکز معامله‌گران بر روند صعودی بیت کوین پس از هاوینگ

در پی تکمیل هاوینگ چهارم بیت کوین، فعالان بازار در حال بررسی واکنش قیمت هستند. کاربری با نام مستعار Moustache در پلتفرم X نموداری را به اشتراک گذاشته که عملکرد قیمت بیت کوین را از زمان ثبت سقف چرخه قبلی خود در سال 2021 نشان می‌دهد. طبق گفته این تحلیلگر، هدف مهم بعدی برای قیمت بیت کوین، سطح 80 هزار دلار است.

از نظر تکنیکال نیز، قیمت بیت کوین یک الگوی پرچم را در نمودار هفتگی ایجاد کرده که از ادامه روند صعودی حکایت دارد.

گاوهای بیت کوین در مرز بالای پرچم با مقاومت 67500 دلاری روبه‌رو خواهند بود. بسته شدن کندل هفتگی بالاتر از این سطح، نشانه خروج احتمالی از الگو و حرکت به سمت سقف 73835 دلار است که مقدمات را برای صعود به 80 هزار دلار فراهم خواهد کرد. چنین حرکتی به معنی افزایش 13 درصدی نسبت به قیمت فعلی است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

حتما بخوانید :

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا