سرور مجازی
zoomit

دولت انگلیس مهاجران مجرم را به کمک ساعت‌های هوشمند زیرنظر می‌گیرد

مهاجرانی که به جرمی در بریتانیا محکوم شده‌اند، شاید به‌زودی مجبور شوند روزانه پنج اسکن تشخیص چهره را ازطریق ساعت هوشمند خود، به‌عنوان بخشی از اقدامات نظارتی جدید وزارت کشور و وزارت دادگستری انگلیس، ارائه دهند. حامیان حریم خصوصی می‌گویند که چنین نظارتی، بی‌رحمانه، تحقیرآمیز و غیرضروری است.

به گزارش گیزمودو، عکس ارسالی توسط افراد و موقعیت آن‌ها توسط وزارت کشور انگلیس با نمونه‌های فایل‌های موجود مقایسه و صحت اطلاعات بررسی می‌شود. حتی اگر سیستم‌های دولتی توانایی تأیید هویت فرد را نداشته باشند، باید این فرایند به صورت دستی انجام شود تا به نتیجه‌ی نهایی برسند. عکس‌ها و اطلاعات مهاجران به مدت ۶ سال در دیتابیس وزارت دادگستری انگلیس ذخیره می‌شود.

دولت بریتانیا در ماه می قراردادی به ارزش ۶ میلیون پوند با شرکت فناوری Buddi Limited امضا کرد تا این ساعت را، با هدف استفاده در پاییز امسال، پیاده‌سازی کند. Buddi Limited برای مشتریان سالخورده‌ای که به تنهایی زندگی می‌کنند، گجت‌های پوشیدنی مچی نازکی می‌سازد. طبق وب‌سایت شرکت مذکور، این دستگاه‌ها دارای توانایی تشخیص سقوط خودکار، دکمه زنگ هشدار و مکان‌یاب هستند.

گروه‌های حقوق دیجیتال مانند Privacy International مستقر در بریتانیا از طرح وزارت کشور انتقاد کرده‌اند. لوسی آئودیبرت، وکیل و افسر حقوقی Privacy International می‌گوید:

وزارت کشور ایده‌های عجیبی برای نظارت و کنترل مهاجران ارائه می‌کند. ردیابی موقعیت مکانی افراد به صورت دائمی و درخواست ارسال اسکن تصادفی صورت در طول روز ظالمانه، تحقیرآمیز، غیرضروری و براساس استدلال ما غیرقانونی است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • سولانا سرقت میلیون‌دلاری رمزارزهای پلتفرمش را به والت Slope مرتبط می‌داند

وزارت کشور انگلیس به این ادعاها پاسخ نداد اما به یکی از خبرگزاری‌ها گفت قرار است «دستگاه قابل حملی با دسترسی بیومتریک» معرفی کند. سخنگوی این وزارت توضیح داد:

جنایتکاران خارجی نباید در عزم ما برای اخراجشان تردید داشته باشند و دولت هر کاری که ممکن است انجام می‌دهد تا تعداد مجرمان خارجی اخراج‌شده را افزایش دهد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا